September 12, 2010

[Live Update] From Terengganu | Continues

Sambungan  dari live update dari Kuala Terengganu. Kali ni aku dah kat Kota Bahru pun. Sebab hari ni terus balik ke Kota Bharu. Lepas dah singgah dua buah rumah. Rumah nenek aku dengan rumah kawan ayah aku. Kedua-dua rumah ni menyajikan menu Nas Dagang yang sukup special. So, setiap rumah aku bedal 2 pinggan. Hehehe. Lepas gerak dari situ, kami terus gerak ke Pantai Batu Buruk. Sebab ayah aku nak jumpa member-member lama kat situ. Jadi kat bawah ni la tempat aku lepak-lepak. Tepi, pantai. Tentunya best sebab angin pantai.


Sempat jugak aku nak interframe dalam gambar ni. Bukan selalu pun. Ni aku dengan adik aku tengah main jongkang-jongkit. teringat zaman muda-muda beb. Hahaha. Banyak juga main kat sini. Tapi kebanyakan diambil dengan Video Cam. Jadi gambar tak banyak sangat la nak tunjuk. Sikit-sikit tu ade la.



Time aku kat sini juga, ramai juga aku tengok pasangan-pasangan ber'dating'. Maklum la. Ada yang balik ke kampung baru nak jumpa. Ye la kan. Masing-masing duduk jauh. Mungkin la jugak kan. Time kat situ jugak ada orang offer perkhidmatan naik kuda. Murah je, kanak-kanak RM 3, orang dewasa RM 5. Aku tak naik la. Tapi adik aku 2 orang naik. Aku tengok je. Bukan bermakna takut ye. Aku ni tukang ambik gambar je. Hehehe.


Ni gambar kuda padi kat situ. Ada 4 ekor. 3 saiz kecik, sekor je saiz besar. Ramai jugak budak-budak naik. Bukan selalu nak rasa naik kuda kan?


Kuda kat atas ni macam tahu-tahu je aku nak ambik gambar dia. Kalau korang tengok gambar kat bawah ni, kuda ni posing time aku ambik gambar dia. Memang betul. Tak tipu. Aku nak ambik je gambar kuda ni, terus dai posing macam kat bawah ni. 


Dah on the way nak singgah ke rumah terakhir. Singgah kat masjid ni dulu. Solat. Lama jugak tak singgah kat masjid yang letaknya berhadapan Sekolah Teknik. Sebab sebelum ni masjid ni masih under renovation. Jadi kali ni aku ambil kesempatan singgah kat masjid ni.


Agak kesal sebab masjid ni maih baru lagi selepas renovation tetapi keadaan tandasnya agak kurang bersih. Siapa yang patut dipersalahkan? Pengguna atau AJK masjid? Kalau korang tengok gambar kat bawah ni agak-agak siapa yang korang nak salahkan. Aku rasa tak patut la mamat yang conteng ni. Sebab nak nasihatkan orang tetapi dia pun melakukan segala bentuk vandalisme jugak. Apa salah pintu kat bawah ni diconteng? Pelik aku dengan perangai orang yang conteng ni.



Last sekali, gambar yang sempat aku snap dari dalam kereta signboard UniSZA. Atau nama dahulunya KUSZA. Dekat je dengan UMT. Dan kedua-dua universiti ni dekat jugak dengan rumah aku di Terengganu. Cuma buat masa sekarang ni masih lagi tinggal dekat Kota Bharu, sebab ikut ayah aku kerja kat sini.


Tu je la catatan perjalanan hari ni. Perjalanan sehari. Bertolak dari Kota Bharu pukul 9.00 pagi. Sampai ke Terengganu pukul 11.30 pagi. Pastu balik semula ke Kota Bharu pukul 8.00 malam. Sampai kat Kota Bharu balik pukul 11.00 malam. Cukup satu hari perjalanan. Sekarang masa nak rehat. 

Goodnite everyone. Esok sambung cerita.




No comments: