September 10, 2010

Aktiviti Malam Raya | Korang buat apa ye?

Aktiviti malam Raya. Mesti la bermain bunga api. Walaupun bunga api ni bukan sesuatu yang bahaya. Tapi aku pun dah kena jugak tempias bunga api ni sikit. Lekat la juga bekas malam raya. Hehehe..


Tengok je la shape bunga api yang sempat di snap. Untuk pengetahuan korang gambar ni disnap oleh budak berumur 4 tahun. No super impose. Tak edit-edit pun. Hahaha. Aktiviti malam raya ni aku ditugaskan untuk membakar sate. Fuhh. Memang penat bila main dengan asap ni. Tapi tak apa. Aku ada assistant. Hehehe.


Ni la sate-sate tu. Tak banyak pun .Tapi boleh tahan la. Bila buat kerja malam-malam raya ni baru dapat feel sikit nak raya. Baru best. Betul tak. Kat bawah ni la assistant aku. Baru 4 tahun. Adik aku sendiri. Biasa dah masuk time tidur pukul 11 malam. Memang dah tidur. Hari ni lewat sikit sebab teman aku bakar sate. Memang excited sangat budak kecik ni tolong aku tadi.


Tengok la gambar kat bawah ni. Punya excited main dengan bunga api. Last-last tertidur juga. Masuk je rumah lepas bakar sate tu adik aku ni duduk la atas kerusi malas tu. Last-last sampai tertidur. Kesian dia. Penat sangat tolong kitorang tadi. Hehehe.


Yang penting bila tidur mesti ada Minnie Mouse. Elmo tu baru beli tadi. Tu tak campur lagi dengan Dora, Barnie dengan Upsy Daisy. Ish..Banyak lagi la kalau aku nak sebut. Dah penuh sangat dah katil tu. Kesian dia, penat tolong kat dapur tadi. Best tengok budak-budak nak beraya. Macam-macam ragam. Esok kita tengok pula menu Hari Raya kat rumah aku. Selain dari sate tu la. =)

6 comments:

gnesop.com said...

aktiviti Sop malam raya :
http://www.gnesop.com/2010/09/sambutan-malam-raya-aidilfitri.html

selamat hari raya aidilfitri
maaf zahir & batin

Sharinginfoz said...

selamat hari raya

aizatshafiq said...

@gnesop.com

selamat hari raya sop...
maaf zahir dan batin..

aizatshafiq said...

@sharinginfoz

selamat hari raya...
maaf zahir dan batin...

Anonymous said...

Malam raya .. huhuhu.. malam yg paling memenatkan..

aizatshafiq said...

@sweet-ladybird

stuju2...
memang pnat...
tapi dapat kepuasan bila berhari raya..
betul tak?..
=)