September 20, 2010

Kepada pengguna Celcom harap bersabar ye

Ok. Sejak seminggu yang lalu aku cukup tak berpuas hati dengan prestasi Celcom Broadband yang agak kurang menyenangkan untuk browsing. Mungkin sebab aku tak sempat nak bayar bil terkini. Biasa lah, bila musim raya ni machine kiosk kat Celcom Centre pun just boleh pakai Credit Card sebab tu aku tak sempat nak bayar.

Lagipun kalau ikut, Celcom Online Bill aku cuma baru update pada 13 September. Hari ni baru 19 September. Baru 6 hari. Dan dalam tempoh tu jugak Celcom Broadband aku bermasalah. So, semalam aku pergi la bayar. Dengan harapan supaya line broadband aku laju seperti biasa. Tapi tak jugak. 

Lepas dah bersabar untuk sehari, aku call Celcom. Sebab nak tahu apa kes aku punya line ni. Slow lagi walaupun dah bayar. Jadi penjelasan daripada Celcom disebabkan oleh Celcom tengah upgrade servis. Jadi kadang-kadang tu lini 3G untuk broadband ni down sikit. Patut la, 3G untuk broadband aku ni slow semacam je. Tak macam biasa. Disebabkan penjelasan pihak Celcom ni memuaskan. Aku tak la nak marah. Sebab dah puas hati dengan penjelasan staff dia.

Jadi kepada pengguna Celcom Broadband. Harap bersabar la untuk seketika ye. =)

10 comments:

CPFZ said...

ehehe..
bkn celcom aje camtu,
maxis pn ade gak..
sbb dulu pnh gune maxis,konon2 nak mudah la,skali ngan postpaid..
bile problemo dtg,mn2 telco sm aje..
huhuh...

aizatshafiq said...

@ayaz

tu la pasal...kadang-kadang tu menyampah jugak..
huhuhu...
bila time laju...
fuhhh...
cukup gembira...hehehe

x-po said...

celcom ke, maxis ke, streamyx ke, sume sama je, kalau org kol nk buat aduan, mesti akan ckp tgh upgrade..aku dh stahun pakai celcom berukband ni, ttp sama je..

Malu Ke Untuk Mengunci Motor Depan Orang Ramai?

aizatshafiq said...

@x-po

tu la pasal...bila tanya upgrade..
sekarang lepas call je line dah ok dah ni...
haisshhhh...
pelik2...

iddinm said...

bagi aku bukan akhir2 ni je celcom ada masalah... mana boleh dorang cakap tengah uprade...hari2 pun macam tu.. nda adakah masalah lain

Ciklinn said...

selamat hari raya.. maaf zahir batin

aizatshafiq said...

@iddinm

tu la...
tapi kalau ikutkan bila aku call je mesti cakap tengah service upgrade...
tapi takpe la...asalkan sekarang line broadband dah laju balik...hehehe...

aizatshafiq said...

@ciklinn

selamat hari raya jugak...
maaf zahir dan batin..
=)

d said...

betul2~ sabo jela... btw selamat ari raye~!!

aizatshafiq said...

@cinta najihah

tu la..terpaksa bersabor..
nasib baik dah ok...=)

selamat hari raya juga...=)