September 23, 2010

Ingin berada dalam bloglist aizatshafiq.com? | Jom tengok

Tanpa reader. Apalah makna sebuah blog kan? So..Kali ni aku nak mengamalkan sikit konsep give and take ni. Cukup mudah dan aku harap ni akan memberi manfaat kepada aku sebagai blogger untuk blog aizatshafiq.com dan korang sebagai pembaca blog aizatshafiq.com.

Tak susah. Aku selalu jalan-jalan ke blog orang lain. Atau lebih mesra dipanggil blogwalking. Betul tak? Bila berblogwalking ni kita akan singgah, lepas tu baca sikit-sikit. Lepas tu exit terus page tu. Macam tak dapat input sangat la dalam blog tu. So, kali ni aku nak cuba menjadi pembaca yang memahami isi kandungan sesuatu blog.

Jadi untuk kali ni aku nak buka list blog untuk aku terjah. Untuk kenal lagi. Sebab bukan senang kita nak kenal reader kita betul-betul kan. Melalui cara ni aku akan lebih mengenali korang. Dengan menggunakan konsep give and take. Masing-masing akan dapat manfaat.

Konsep 'Give and Take' ni senang je.

  1. Korang cuma perlu tulis pasal blog ni di blog korang. Lepas tu aku akan review balik blog korang di blog aku.
  2. Masukkan sekali gambar banner kat atas tu.
  3. Bila dah review, korang letakkan link blog ni dalam entry ke blog korang. Sebab aku akan letakkan link blog korang di sidebar blog aku.
  4. Last sekali, kalau sudi jadi lah follower blog ni. Sebab aku tak paksa korang jadi follower blog ni. Sekadar menjadi pembaca setia pun dah cukup.
  5. Last sekali, jangan lupa tinggalkan link entry korang di entry ini. Sebab senang aku nak terjah nanti.
Tu je. Senang bukan. Masing-masing akan dapat manfaat. Sebab tu dinamakan 'Give and Take'. Jadi kalau sudi untuk diterjah oleh aku boleh lah letakkan permalink review tentang blog ni dan aku akan cuba review blog korang secepat mungkin. 

41 comments:

CPFZ said...

waa...
besh3....
aku follow kamu...


(^__^)

gnesop.com said...

betul tu, tiada yang memberi, tiada yg mengambil [give and take].. huhuh

iddinm said...

aku minat juga da mau masuk tapi akhir2 ni sibuk sikit.. cukuplah aku lawat blog ini kalau ada entri baru yang aku rasa ok

aizatshafiq said...

@ayaz

thanks...
nanti boleh2 la kite tukar2 review ye...
konsep give and take...
hehehe

aizatshafiq said...

@gnesop.com

betul tu sop.
setuju dengan pendapat tu...
=)

aizatshafiq said...

@iddinm

hehehe...
tak perlu entry panjang2 pun...sekadar kenalkan blog ni je...
nanti aku akan review blog anda juga...
=)

iddinm said...

aku dah cuba buat review..hehe
http://iddinmcorner.blogspot.com/2010/09/iddinmcorner-dalam-blog.html

Kalamhati said...

Salam..

ku ingin menerjah dan diterjah..hehe
Sudi2kanlah..=)


http://intizhar-kalamhati.blogspot.com/2010/09/aizatsyafiq-menerjah.html

aizatshafiq said...

@iddinm

ok thanks...akan diterjah seberapa segera...
=)

JMR said...

good idea & gud luck bro!

aizatshafiq said...

@kalamhati

thanks kak...
nanti saya terjah ke blog akak...
=)

tika said...

cam melodi plak ea...heheh
terjah jgn xterjah...

http://nometonoyou.blogspot.com/2010/09/aqu-menerjah-n-diterjah-aizatshafiq.html

aizatshafiq said...

@proud to be me

thanks...
nanti akan diterjah ye...
tungggu!!!
=)

Mrs Hardlena said...

salam

idea yg bagus. aizatshafiq.com telah di review sila la ke sana ye.

http://cinderella-hardlena.blogspot.com/2010_09_01_archive.html#5193979267178322016

aizatshafiq said...

@J.M.R

thanks...
J.M.R.
tak nak join sekali ke?...
=)

aizatshafiq said...

@Halen

thanks atas penyertaan tu...
nanti akan diterjah ye...
=)

abigemok said...

bagus idea ni.. ok nanti aku buat review blog ni kalau ada masa k.. nanti aku inform kan kalau aku dah buat :)

Nur Azila Ismail said...

best blog nie :)

sy da wat entry :)

http://nurazilaismail.blogspot.com/2010/09/give-and-take.html

sudi2 singgah :) hehe

aizatshafiq said...

@kyuubi_85

ok...akan ku tunggu,,,
=)

aizatshafiq said...

@Nur Azila Ismail

thanks sebab join...
nanti akan diterjah ye...
tunggguuu!!!!

Nadia Zuhaida said...

sy dah join. :))

http://ceriterasangkurakura.blogspot.com/2010/09/give-and-take.html

Nadia Zuhaida said...

:))

airazulaikha said...

dengan ini mengatakan,
saya dengan tak malu join..heheh

http://cekaira.blogspot.com/2010/09/sharing-is-caring-kata-hencik-aizat.html

aizatshafiq said...

@nadia zuhaida

thanks diatas penyertaan anda...
akan diterjah nanti ye...tunggguuu!!!
=)

aizatshafiq said...

@airazulaikha

hehehe...
takpe2..lagi ramai lagi meriah...
=)

nanti akan diterjah tau...
tungguuuu!!!!...
=)

titirara said...

http://norathirahismail.blogspot.com/2010/09/blog-die-best-lah.html


tq :)
blog ni besh siott :D

aizatshafiq said...

@Nor Athirah Ismail

thanks..
kerana sudi sertai...
nanti akan direview ye...
=)

CPFZ said...

tuan blog,
ku sude wat entri spesial pasal blog kamu..
^.^

khas : terjah@aizatshafiq.com

aizatshafiq said...

@ayaz

ok...
thanks ye...ingat tak nak join dah...
hehehe...
nanti akan direview ye...
=)

Siti Safiyyah said...

nak join jugak.. tapi, tak tau nape takleh nak upload gambar banner tu masuk dalam entri.. :(

aizatshafiq said...

@siti

ooo....ye ke..
try la lagi ye...
takut line connection slow kot...
=)

Siti Safiyyah said...

takpe.. nanti kalau dah boleh upload, siti join k. hehe

aizatshafiq said...

@siti

hehehe...ok...
saya tunggu ye...
=)

aizatshafiq said...

@siti

hehehe...ok...
saya tunggu ye...
=)

Siti Safiyyah said...

aizat,, siti dah join dah.. nanti jangan lupa review blog ni tau.. hehe,, terima kasih! :)

http://lurvemyblog.blogspot.com/2010/10/saya-nak-berada-dalam-bloglist.html

aizatshafiq said...

@siti

thanks siti...
sebab join...
nanti akan direview ye...
=)

Anonymous said...

Visit my blog

eiela said...

boleh join lagi ke ekh, give and take nih? ke dah tamat tempoh dah? =p

aizatshafiq said...

@eiela

dah habis dah...
nanti mungkin akan buat lagi...
tunggu ye...
=)

~ aBaNgBeCa ~ said...

mantopp nih....tp aku still x pro lagik benda nih...x tau bila nk reti...traffic aku slow giler...cam traffic kat sawah padi jer....hukhukhuk

Anonymous said...

saya dah! :)

http://bilagadisbercerita.blogspot.com/2010/12/follower-yang-ke-639.html