August 11, 2010

Traffic aku mencapai 900++ viewer

Kali kedua untuk minggu ni aku mendapat viewer lebih dari 500++ visitors dan untuk 10/8 aku dah dapat seramai 988 visitors.Ini merupakan kali kedua aku menggunakan tajuk pendek dan SEO keyword aku kali ni kena dengan carian orang ramai, iaitu mengenai perkahwinan Maizawati Zainal bersama pasangannya. Dan semalam juga bila aku check dekat Google.com, blog aku tersenarai no.1 daripada blog atau laman web lain. Aku sungguh teruja ketika itu.



Melihat kembali kepada keywords yang aku lihat pada Nuffnang analytics, seramai lebih 206 orang mencari berkaitan dengan perkahwinan Maizawati Zainal dan secara kebetulan entry aku bertajuk Gambar Perkahwinan Maizawati Zainal mempunyai keyword pada link iaitu "perkahwinan Maizawati" yang merupakan keyword yang selalu digunakan oleh visitors. Secara tak langsung, ini membawa kepada blog aku.  Cuba korang tengok pada referral link dibawah ni menggunakan Nuffnang analytics. Kebanyakan visitors aku datang daripada Google.com.


Dan penggunaan keyword atau tajuk yang tepat akan membawa kepada jumlah UV atau traffic kedalam blog kita. Dan semalam aku berjaya mendapat seramai 988 visitors pada satu hari dengan UV aku mencecah 610 UV. Pertama kali UV aku mencecah 600++  setelah aku mendapat UV tertinggi hari dengan entry Bekas ADUN, Dato' Abdul Aziz Mohd Nor mati ditembak.

Traffic aku agak menjunam lepas dah dapat UV tertinggi awal minggu lepas. Kalau korang nak tahu lebih lanjut tentang cara nak dapat traffic menggunakan SEO ni, korang boleh klik pada Tips menarik traffic menggunakan SEO yang aku dah post hari tu. Itu yang dapat aku kongsikan hari ni. Kalau ada apa-apa yang silap harap korang boleh betulkan ye.

18 comments:

faiz said...

wahh..hebat2..tahniah..hee


Post-post baru faiz!
Service design header
Apa itu churpchurp

joegrimjow said...

dah bleh join contest dah ni

Sharinginfoz said...

tahniah dah UV Hampir 1,000

kadri azmi said...

beshh la dpt byk uv..

Jadual Waktu Berbuka Puasa & Imsak 2010

aizatshafiq said...

@faiz

thanks...
banyak yang masih perlu belajar...
hehehehe

aizatshafiq said...

@joegrimjow

dah join dah...
nak mencuba nasib jugak...
join contest tak?..

aizatshafiq said...

@sharinginfoz

thanks...
masih cuba untuk mengejar....
hehehehe

aizatshafiq said...

@arek

banyak kena belajar lagi...
=)

Siti Noor Aminah said...

huhuh. traffic ke blog aku macam harreeemmm.. sehari tak sampai 100 pun. ekekeke.

aizatshafiq said...

@gadis comel

teknik tak betul lagi tu...
aku pun tengah belajar jugak...
ade blogger2 yang dah dapat traffic beribu sehari tau...
=)

diraja22 said...

tahniah, agar bulan ramadhan lg gemilang..

Nick said...

wa.. syok.. bnyk visitor.. saya sikit ;(

aizatshafiq said...

@diraja22

thanks...
sama kita mencuba nasib ye...

aizatshafiq said...

@Nick

masih boleh try lagi...
saya pun dulu terkedek-kedek jugak..
hehehe

Thristhan said...

Wow, banyak sangat hits tu. Must give me some tips la bro :)

aizatshafiq said...

@Thristan

thanks...
tips?...
tajuk entry must be related to SEO and the issue tu kena up to date...
maknanya issue yang ramai orang cari...
=)

yanmie said...

tahniah ok, kipidap :)

aizatshafiq said...

@yanmie

thanks Kak Yan...
=)