August 19, 2010

Blog ini sama dengan blog Mel Romeo?

Blog ini sama dengan MelRomeo.com?

Mungkin ni secara kebetulan. Untuk layout blog ni lebih kurang dengan blog MelRomeo. Macam yang korang tahu yang MelRomeo dah lama dalam dunia blog. Dan aku baru saja tukar layout blog ni menggunakan custom template dari free blogger template dan aku gunakan smashblogger  template. Dan secara kebetulan aku cukup tertarik dengan layout blog yang menggunakan warna biru dan hitam.


Macam yang korang tahu, Melz guna layout dia sendiri. Gambar background Melz pun pakai gambar sendiri. Termasuk la header tu dia reka sendiri. Mungkin penggunaan warna biru dan hitam yang menyebabkan orang konfius sikit. Nampak macam aku tiru secara terus blog Melz. Sebenarnya tak. Aku hanya gunakan free template daripada freebloggertemplate.info.

Aku memang selalu jenguk blog Melz untuk dapatkan tutorial. Dan aku banyak gunakan tips-tips blogging darinya. Ye la kan, aku masih baru lagi dalam dunia blogging. Banyak lagi yang tak tahu. Banyak yang aku belajar dari blog Mel Romeo. Jadi aku tak berniat nak tiru layout blog Melz. Cuma mungkin warna background dan tulisan adalah sama dengan blog Melz. Sebab free template ni memang bagi color hitam dan biru sebagai main color. 

Harap penjelasan ini dapat menerangkan apa yang berlaku. =)

4 comments:

Unknown said...

xpa la layout sama lebih kurang sama pun, janji identiti blog kita tu tersendiri kan...ahaks

aizatshafiq said...

@ichigo miro

betul tu...
tapi sekadar memberi penjelasan...
takut nanti ade plak orang salah faham...
=)

Cikgu Dahlia said...

aiyakk...
memang lain pun :)
ada yg cakap sama ke??
huhh..nasib bek blogku ku edit sendiri HTML nya..

aizatshafiq said...

@Dahlia

ade la Dahlia...
kadang-kadang ade juga orang yang perasan...
Mel dah lame dalam dunia blog...
sebab tu kot nampak macam lebih kurang...
=)