August 30, 2010

Status Gliteratti aku menjadi Ordinary | Jawapan dari Nuffnang

Hari tu aku ada tulis mengenai status "Gliteratti" aku yang hilang semalam. Sebab bila status Gliteratti ni hilang bermakna hilang la keistimewaan sebagai Nuffnangers. So aku dah hanta ticket dekat Nuffnang Blogger Relations bertanyakan pasal hal ni. Tadi Teoh Xinxian, Blogger Relation Executive dah pun reply persoalan aku tu. 


Sebab status Gliteratti aku hilang hari tu adalah disebabkan oleh crawler Nuffnang tak dapat detect access ke blog kita. Macam blog aku, 27/8 hari tu blog aku tak dapat didetect oleh crawler. Ni mungkin bermasalah daripada server. Sebab tu lah status Gliteratti hilang. Bukan sebab lain. Mungkin sebab aku gunakan server berbayar jadi kena la make sure yang server aku tu stabil. Kalau tak akan timbul lagi masalah-masalah macam ni.

Jadi kepada mereka-mereka yang mengalami masalah macam aku ni, tak payah la risau dah ye. Sebab ni mungkin masalah daripada server. Jadi bukanlah sebab Nuffnang saja-saja nak tarik korang punya Gliteratti Status melainkan kalau korang ada letak iklan SEA yang lain dalam blog korang. Contoh macam Advertlets, Innity dan juga Youthsays. Yang ni baru Nuffnang tarik balik statu "Gliteratti" korang. 

8 comments:

gnesop said...

tahniah dah kembali gli..
kadang2 tu kita terbuang skejab kod pun dah bertukar status..:)

Cahaya Yang Riang Gembira said...

Atau mungkin aritu kan blog kamu tak boleh masuk sbb malware detected kan.. Ade try masuk aritu, 2, 3 ari lepas, tak ingat hari ape, ade warning malware detected.. Tapi skang dah okey..

Tempah DiSini~ said...

bro...kalau letak iklan mangga add tu kena tarik balik x?? mcm ne nak up trafik mcm bro ni.. kasi tip2 skit...

aizatshafiq said...

@sop

thanks sop...
tu la...risau jugak mula2 tu...
lepas dah dapat explanation dari Nuffnang...baru lega sikit...
hehehe

aizatshafiq said...

@Farhana

tu sebab ade banner gengblogger...
sebab web gengblogger sekarang ni ade masalah...
kalau buang banner gengblogger tu mesti hilang da malware detected tu...
=)

aizatshafiq said...

@TempahDisini

pasal mangga ad tu tak tahu la...
tapi Nuffnang bagitahu kalau iklan company tu merupakan South East Asia ads company..yang merupkan pesaing diorang...status boleh hilang...
tips ek?...
hehehe...boleh la tengok kat menu tips blogging..
kalau nak banyak lagi kena tanya blogger lama lagi...

Durrani Zamri said...

wah dah okay da ek status gliteratti..
mcm tu rupanya..
ingat kan dia ikut jumlah visitors ke hape ke..hihihi

aizatshafiq said...

@Bit Zamri

a'a...
baru ok...
Nuffnang pun jawab persoalan hari tu..
laen kali tak yah risau dah...
hehehe