August 6, 2010

Blackberry mengancam keselamatan negara?

Blackberry boleh mengancam keselamatan negara?...Sekarang satu dunia dah heboh yang Blackberry boleh mengancam keselamatan...Sebab apa?...


Berita dari Lebanon yang telah menahan beberapa kakitangan yang syarikat telekomunikasi yang dikaitkan sebagai perisik kepada Israel...ini dikaitkan dengan penggunaan Blackberry...Jadi dengan mengunakan telefon bimbit Blackberry diorang boleh access masuk ke dalam keselamatan negara secara tak langsung boleh mengancam keselamatan negara...

Aku masih lagi mencari maklumat pasal Blackberry ni...Sebab dulu pun aku ada dengar jugak pasal yang Blackberry ni memang dari dulu lagi dah menjadi salah satu medium spy US dengan Israel...Sebab dulu pun dah heboh...Time tu Blackberry ni tak sampai lagi kat Malaysia...Jadi sekaran dah heboh balik satu dunia yang Blackberry boleh mengancam keselamatan negara...

Sejauh mana kebenarannya...aku masih tak dapat jumpa maklumat jelas tentang bahayanya Blackberry ni...Kalau aku dapat nanti aku share lagi..Kalau nak tahu info lanjut pasal Blackberry yang mengancam keselamatan negara dulu korang boleh klik link kat bawah ni...



8 comments:

Hariz said...

biar benor?
x tahu nie
kena cari lagi


New Entry Prof-Hariz
Caj RM3 5MB/minggu Hotlink

Cikgu Dahlia said...

ermmm

dr aspek mn ekk dijadikan medium perisik? nasib laa duit xcukup2 lagi nak sambar sebijik..huhuh

Sir Marcello said...

cancel beli blackberry...samsung galaxy lah nampak gayanya...

s h a said...

uikss...ye kew...huhuh...mcm2 la org us ni...adeila...

aizatshafiq said...

hariz-

cari-cari...
sebab kena tahu info2 macam nie...

aizatshafiq said...

dahlia-

menurut report berita antarabangsa...
diorang boleh detect apa yang kita buat melalui email, dengan messenger...
tu yang saya tahu...

aizatshafiq said...

sir marcello-

bagus...
mencegah sebelum terjadi...
hehehe

aizatshafiq said...

shee-

tu la...
habis satu dunia diorang nak spy...
ish3...