August 30, 2010

Prestasi Blog sepanjang Bulan August

Bulan ni boleh dikatakan pencapaian terbaik blog ni sepanjang aku berblog. Sejak dari 30 July hinggalah ke 30 August ni blog ni berjaya mencapai Unique Viewer seramai 6939 visitors. Dan lebih dari 14347 pageviews sepanjang bulan. Blog aku masih lagi blog biasa dan tidak setanding dengan blog-blog blogger yang mempunyai Unique Viewer 10,000++ sebulan.


Prestasi terbaik aku dalam bulan Ogos ni pada minggu 8 August hingga 4 August. Time ni aku mendapat Unique View seramai 2,253. Ini adalah kerana entry berkaitan pembunuhan Dato' Abdul Aziz Mohd Nor yang menjadi satu tajuk yang dicari oleh orang ramai. Time ni juga aku masih menggunakan domain apieceofaword.blogspot.com yang ber PR 2. Jadi lepas minggu tu aku bertukar kepada custom domain dan PR aku menurun. Jadi untuk tersenarai dalam Google index susah la sikit sebab PR blog aizatshafiq.com masih lagi 0.

Penggunaan SEO dalam blog sedikit sebanyak bleh memberi sumber traffic kepada blog. Selain daripada backlinks. Tetapi menurut Kak Jie dalam comment yang ditinggalkan dalam entry Backlink mampu menarik traffic, SEO menjadi penyumbang utama untuk blog Kak Jie. Antara bukti penggunaan SEO dalam blog ini boleh rujuk entry SEO.

Aku juga nak berterima kasih kepada visitor-visitor yang selalu datang kat blog ni. Sungguh aku hargai. Sebab korang dah membantu meningkatkan lagi prestasi blog aku ni. Macam yang korang tahu, aku akan buat review kepada blog yang menjadi banyak memberi referral kepada blog ini melalui blogger stats.Macam entry penghargaan yang aku pernah buat hari tu. Jadi kalau korang banyak sumbangkan traffic ke blog ni aku akan membuat reviwe sebagai menghargai jasa korang. Di harap dapat la korang sumbangkan banyak-banyak traffic lagi ye. Hehehe.

6 comments:

Mrs. Q! said...

cayalah!
keep it up
berangan nk dpt trafik cmtu :D

aizatshafiq said...

@Kie-yu

takpe2..
lama2 nanti mesti dapat...
try ur best...
=)

Ezao' Edogawa said...

wah bgusnya!
jelesla dengan kau.!
teruskan usaha okay!

aizatshafiq said...

@Ezao' Edogawa

hehehe...
takde la...biase je...
masih ramai yang lagi hebat...
thanks for supporting...
=)

Adam Roslan said...

Iklan mesti lebat ni. :)

aizatshafiq said...

@adam roslan

tak la lebat sangat...
sikit-sikit tu ade la...
=)