August 27, 2010

Musim shopping sudah bermula | Jom serbuu !!!

13 hari lagi kita akan menyambut hari kemenangan bagi umat Islam, iaitu perayaan meraikan kemenangan umat Islam. Segala persiapan untuk perayaan sudah pun sibuk dilakukan oleh kita. Petang tadi aku ke KB Mall. Antara shopping complex yang paling besar la kat Kota Bahru ni. Niat aku hanya nak berjalan-jalan dan aku tak ada pun niat spesifik nak ke sana. 

Nasib baik la aku naik motor je. Sebab sebelum sampai dekat KB Mall tu memang dah jam sangat. Bermula dari traffic light sampai la nak masuk ke parking kereta. Kereta-kereta beratur panjang. Sampai kat depan KB Mall je aku tengok sebuah lori kontena ditinggalkan. Ingatkan apa yang berlaku. Kemalangan ke. Rupanya tu stock barangan untuk jualan murah sempena perayaan. Barang-barang dijual terus dari atas kontena. 

Dah masuk dalam KB Mall tu bukan main la lagi. Penuh dengan orang ramai. Maklum la hari ni merupakan hari minggu bagi negeri Kelantan, Terenagganu dan Kedah. Jadi hari ni masing-masing mengambil peluang untuk membeli-belah bersama keluarga. Lagipun sekarang ni sale 30 %,50 %, dan 70 %. Sape yang tak nak shopping kan? Aku nak berjalan kat KB Mall pun tak berapa nak selesa. Sebab ramai sangat. Tempat yang takde orang kat Popular Bookstore je. Yang lain semua penuh. Lepas aku beli Top Gear September punya copy terus aku balik. Sebab ramai sangat aku nak berjalan pun tak comfortable sangat.

Buat masa sekarang ni aku tak decide lagi nak beli baju raya ke tak. Walaupun peruntukan sudah pun diluluskan. Sekarang ni tengah fikir lagi. Nak beli baju melayu ke? kasut ke? t-shirt ke? jeans ke? masih tak decide lagi. Tengah berfikir-fikir. Korang macam mana? Dah berapa pasang beli baju? Ke masih konfius macam aku lagi? Hehehe. Apa-apa pun yang penting jangan membazir sangat time berbelanja. Nanti kalau membazir sangat, lepas raya nanti nak makan apa pula? Sekadar mencukupi untuk raya pun dah kira ok kan.

8 comments:

Shila said...

xyah ssh2 pening2 pale..meh bg duit tu kt aku..aku tlg abeskan..hahah~~

aizatshafiq said...

@miss senget

hahaha...
simpan dulu untuk mase depan...
hehehehe

Shila said...

bguih tul niat...teruskan...!!
hehehe

aizatshafiq said...

@miss senget

thanks...
jangan shopping banyak2 taw..
=)

Unknown said...

haha

aku shopping awal dah

skrg xtau nak beli ape lg :P

aizatshafiq said...

@Ery Farieha

uishhh...
cepat-cepat...
jimat2 sket..
hehehe

Connecting With My Own Soul said...

shopping time!!!

aizatshafiq said...

@izyani azhari

wah2...
seronoknye die...
hehehe