August 30, 2010

Percubaan menggunakan Scribe Fire | Aktivit Hari Esok

Ni merupakan entry pertama aku yang ditaip menggunakan ScribeFire. Scribe Fire ni merupakan salah satu Google Chrome extensions dan tool yang boleh digunakan oleh blogger. Antara kelebihan menggunakan Scribe Fire ni kita tak payah nak log in ke Blogger account. Just terus boleh taip entry menggunakan Scribe Fire. Kira memudahkan la.

Hari ni mission aku nak pergi survey desktop untuk rumah aku. Sekarang yang terfikir dalam kepala ni 3 jenama. ACER, HP, DELL. Yang mana satu menjadi pilihan hati? Masih belum ditentukan lagi. Sebab siang hari nanti baru aku nak tengok yang mana berkenan dan semestinya kena dengan budget yang akan aku keluarkan. Kalau tak cukup budget nanti susah la pulak. Jadi esok baru nak tengok. Sekarang desktop dah murah dah. RM 1500 pun dah dapat specification elok. Kebiasaannya dengan 500Gb HDD include sekali dengan Ram 2Gb DDR3. Lepas tu aku kena tengok pulak processor macam mana diorang pakai. Kebiasaanya sama ada Intel atau pun AMD. Masing-masing ada kelebihan. Ikut penggunaan. 

Nanti aku kasi tips nak pilih desktop yang betul. Sekarang ni aku nak rehat dulu. Nak bersedia untuk pagi esok.  =)

No comments: