August 9, 2010

Tips menarik Trafik menggunakan SEO

Hari tu aku pernah dapat lebih 500++ visitors dalam sehari...Ni angkara aku punya entry pasal kematian bekas ADUN yang Dato' Abdul Aziz Mohd Nor yang mati ditembak bersama dengan pembantunya..Dan hits untuk entry ni saja dah mencapai capaian yang tinggi...Bukan selalu untuk aku blogger yang masih lagi mentah dalam dunia blogger ni untuk mencapai traffic tinggi...Korang boleh tengok entry Traffic aku mencapai 500++ dalam sehari...

Hari ni jugak aku buat entry pasal perkahwinan bekas isteri Akhil Hayy, Maizawati...Lepas je aku post entry tu...secara tak langsung visitor dalam blog aku meningkat...bila aku check dekat Nuffnang analytics...keyword yang popular adalah perkahwinan Maizawati dan pasangannya...aku post entry ni lepas pukul 5 ptg...



Apa itu SEO atau pun Search Engine Optimization...tentu kita kaitkan dengan Search Engine seperti Google, Yahoo dan banyak lagi search engine yang ada masa kini...Tapi kita sebagai blogger kurang mengoptimumkan penggunaan keyword...Sebab penggunaan keyword yang betul secara tak langung dapat menarik trafik ke blog kita...

Tajuk untuk entry post juga memainkan peranan penting...sebab bila kita tengok balik kepada tajuk-tajuk entry yang menjadi topik perbualan hangat masa kini...ia akan menjadi satu carian yang dikehendakai oleh ramai orang...Jadi bila diorang guna Google ke...kalau diorang search kat Google ke...mana tahu kalau hit korang tinggi....nanti akan dipaparkan dalam page pertama Google....artikel Kepentingan Keyword dalam Blogging dan Trafik oleh en.Lanun dah explain tentang penggunaan keyword ni...

Aku tak la sehebat Eyriqazz...DarkBatman...MelRomeo...Traffic diorang lagi gempak...kalau tak percaya korang cuba la tengok blog diorang..Sekadar berkongsi apa yang aku tahu...Nanti aku share la gi ye...

15 comments:

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

hehehe~

SEO penting~

:)

Siti Noor Aminah said...

wahhh.. 1 hari sampai 500 lebih... kagum aku.. aku still new..

aizatshafiq said...

@lord zara-

btol2...
=)

aizatshafiq said...

@gadis comel-

masih ramai yang lagi hebat taw...
kite ni pun tak seberapa sangat...
=)

Unknown said...

wah..hebat..saya pun tengah merangkak-rangkak belajar tentang seo ni...

aizatshafiq said...

@nabilah abd rahman-

kita sama-sama belajar ye...
=)

Unknown said...

bila la nak jadi cam bro eyriqazz, melz.
huuuuuuuuuu~

aizatshafiq said...

@ery-

sama la kita belajar nak dapat traffic best macam diorang ye...
=)

Cik Bucken said...

huuukk..tak tau pape pon..
thanx utk info ni..
-_-"

-Incek Fik- said...



Nice entry! Hebat hang punyer trafik.

Keep It On!

Aku nie hangat-hangat taik ayam jer~

aizatshafiq said...

@FICKRY-

thanks...
hangat-hangat taik ayam pun...
blog hang pun best jugak ape...
hehehe

mohammka said...

tq sudi singgah..dh click jam n mydeal..dh folo awk jg

aizatshafiq said...

@cik bucken-

ur welcome...
that's why kita kena kongsi...
ilmu tu...
hehehehe

aizatshafiq said...

@mohammaka-

sama2...
=)
singgah-singgah la lagi ye...

khairil said...

Dahsyat...aku pun baru lagi dok belajar ni...tips bagus ni...