May 11, 2010

Seharian Interview


Seharian !

Hari ni aku kena attend interview untuk Company Schlumberger...Company yang terlibat dalam industri oil and services...Biasa kalau yang terlibat dalam oil & gas memang tahu la company ni...Sebab company ni merupakan one of the top company for oil & gas...So...aku try la nak mencuba nasib...Mana tahu kalau-kalau aku diber peluang nak kerja kat sana...Alhamdulillah...

Semalam aku balik lambat dari bilik project...jadi persediaan nak pergi interview baru pagi ni aku preparekan segala-galanya...Print Resume....Susun sijil-sijil...Memang kira last minute punya preparation...Kira goyang jugak la...mula-mula nak masuk...

Interview kali ni pulak dibahagi kepada 3 session...

Test...


Discussion...yang mana melibatkan individual, group dengan presentation...


Last sekali...baru interview...
ni first time aku hadapi interview sebegini...dan aku rasa ni memberi pengalaman yang berguna pada aku...Alhamdulillah...aku lepas sampai la interview yang terakhir...Cuma sekarang tunggu jawapan daripada company tu...sama ada aku diterima ke tak....

AKu harap korang doakan supaya aku dapat kerja ni ye....

24 comments:

Unknown said...

wahhh
sclumberger (btl x eja ni?)
gud luck!

sarah shafie said...

aku doakan lah..

Norul Malakiah Sidek said...

waa bestnye..schlumberger tuh. Saya teringin gila nak keje situ. huhuhu bagusla awak dpt peluang kat situ. citerla sket cmne awak apply n awak dpt pegi interview tu.please!! test ti iq test ke? discussion tu cmne? interview bese dia tanya soklan apa?

Syasya Imani said...

semoga dpt kerja ni ok..
Schlumberger mmg best..
my kezen under Schlumberger..
skunk kt Hassi Messaoud..
boleh kaya raye la..
hahahaha(gelak evil)

Neo_matrixzz said...

wow schlumberger... aminn..smoga berjaye yer..

aizatshafiq said...

Ery Farieha-

Hehehe...

ejaan German sket...

Schlumberger...

thanks...

=)

aizatshafiq said...

miss havoc-

alhamdulillah...

diorang datang college...Tapi tadi cuma 20 orang je layak untuk ambik exam yang pegi...

nak apply, try la register nama dekat website diorang...www.slb.com...

test ade 96 soalan...english, physics mechanics, mathematics, physics electronics,general knowledge...
discussion macam biasa...diorang bagi case study...lepas tu kita bincang pasal case study...

=)

aizatshafiq said...

sarah shafie-

thanks...

=)

aizatshafiq said...

Muhammad Safie-

thanks....

=)

aizatshafiq said...

syasya imani-

thanks...

tpi keje kat sini pressure tinggi...

kne try to adapt la..

=)

Connecting With My Own Soul said...

thanx visit my blog. awk course ape? :P

Nurul Ayu said...

wow company besar tu...gaji masyuk kottt....GOOD LUCK!!

aku doakan ko dapat keja kat situ...

amin....=)

SheyPull said...

gud luck k....

apples and roses said...

all the best ! :)

aizatshafiq said...

izyani_azhari-

same-same...

ambik course mechatronics...

aizatshafiq said...

robin @ ayue-

thanks...

=)

aizatshafiq said...

shey pull-

thanks....

=)

aizatshafiq said...

lil' caliph-

thanks...

=)

QZ92 said...

salam..
nak tnyer...
ko nie chemical engineer ke? dploma or ijazah?

n lagi satu..ak dpat kimia perindustrian...kat uitm...Ok x? kalo amek nie..pastu nak further stadies ke chemical engineer ley x?

help me!

aizatshafiq said...

MC-

nope...aku ambik Mechatronics kat German Malaysian Institute...untuk diploma jer...

kimia perindustrian is quite nice...

terpulang pada saudara la...minat atau tidak...kalau based kepada minat lagi senang kita belajar...

klau nak futher studies untuk chemical engineering mesti la boleh...sebab dah ada background chemical...

dpt tawaran untuk diploma ke degree?...

QZ92 said...

sy dpat twaran dploma...

owh..GMI ya? unikl kan?
saya ada dpat gak unikl...
Unikl-MICET...xtaw nak gi atau x pasl unikl sparuh kerajaan...byaran pon bnyk gak hehe...

aizatshafiq said...

MC-

dulu GMI dibawah UniKL sekarang tak dah...

Kalau masuk UniKL ada untungnya...sebab kita buat pinjaman daripada MARA...dan bukan PTPTN...Jadi...pinjaman MARA adalah pinjaman bolehubah...jadi kita tak perlu bayar banyak...

cuma perlu pastikan yang kita dapat CGPA 3.00 above je...

Compare kalau kita bayar PTPTN...kita perlu bayar jumlah yang kita pinjam...

Lagi satu UNIKL more to technical site...banyak hands on...memang best...

=)

noorafzan.blogspot.com said...

wauu..
schlumberger
masyuk kalau dapat..
kena buat open table nih..
ahha~

aizatshafiq said...

noor afzan-

doakan la ye..

mane taw ade rezki...

hehehehe