May 21, 2010

Aktiviti setiap hari

Sekarang aku selalu balik lambat daripada bilik project...Sebab sekarang aku tengah sibuk siapkan Final Year project aku.. banyak keje yang kena siapkan macam mechanical contruction, wiring, programming...pening-pening...hahaha...tapi biasa la...lumrah sebagai pelajar...kena la korban sikit...

Time untuk aku lepak-lepak pun dah takde...Pagi, petang, siang , malam duduk kat Project Room...Siapkan kerja-kerja...Jadi time aku nak online pun tak berapa sempat...So...aku mintak maaf kepada siapa-siapa yang tinggalkan komen sebab aku tak sempat nak reply...

Kat bawah ni gambar-gambar yang aku boleh tunjuk pasal project aku...tak besar pun...Kecik je...dan kitorang design project ni untuk bantu industri-industri kecil dalam pembungkusan sabun...tapi yang ni sekadar prototype je...


Gambar Die untuk shaping dengan debossing...Part ni aku design...daripada drawing...sampailah dah jadi macam nie...


ni boleh kata 50 % daripada bahagian machine aku...Still ada barang yang tak sampai lagi...


Ni bahagian wiring...kitorang guna PLC Siemens S7-200 untuk control overall machine...

Aku rasa tu dulu setakat ni...sebab bila ada free time lagi baru aku update...Chow dulu...

Wassalam !

2 comments:

Rockers said...

all the buat lu....

http://cicaktonjeng.blogspot.com

aizatshafiq said...

Roxkers-

thanks...

tengah usaha sedaya upaya nie...

hehehe