May 15, 2010

Aktiviti di Putrajaya

Aku ke Putrajaya...Sampai je kat sana aku tengok banyak sangat kereta...Sebelum ni Putrajaya lah tempat paling tak banyak kereta...Tapi disebabkan event sambutan Hari Belia yang diadakan kat situ secara tak langsung ramai orang...di tambah pulak dengan Karnival JomHeboh yang turut diadakan kat situ...

Dalam suasana yang panas pun masih ramai yang berpusu-pusu datang...Maklum la bukan selalu event diadakan di kawasan kompleks kerajaan kat Putrajaya...Kali ni boleh dikatakan epanjang jalan bermula daripada Dataran Putra dah dipenuhi dengan orang ramai sebab sambutan Hari Belia...memang banyak sangat aktiviti yang dijalankan kat Putrajaya...

Masalah utama yang berlaku kat Putrajaya semestinya parking...yang tu memang dari dulu lagi...aku nak cari parking pun tak tahu kat mana...kalau nak parking merata-rat jap lagi tak pasal-pasal kena angkut...so....dalam kepanasan yang teramat aku berhenti kejap dekat tapak drift...For the first time aku tengok drift depan mata...memang best dan memang berbahaya...


Habis kat tapak drift aku pergi la kat karnival JomHeboh...kali ni memang tak best...sebab tak banyak barang makan yang boleh beli...yang ada PowerRoot pastu yang lain-lain semua Booth rancangan TV3...jadi tak banyak sangat yang jual barang dekat area JomHeboh...

Aku singgah dekat Booth Cereka...Dan aku dah jumpa budak kecil yang semakin meningkat naik sekarang yang lebih dikenali sebagai "amani" daripada nama sebenarnya Mia Sara Nasuha...Budak ni memang pandai bergaya...dan mudah mesra dengan orang ramai...Aku tengok senang je orang nak ambik gambar dengan dia...Takde nak nangis-nangis pun...hehehehe

Pemandangan kat Karnival JomHeboh...Keadaan time ni memang panas sangat-sangat...aku pun rasa yang aku ni semakin gelap....Sebab siang tadi memang panas...Aku sampai kat sana pun dah petang...tapi masih lagi panas...Ni lah kesan daripada manusia sendiri...


Banyak aktiviti lain yang dijalankan...antaranya drift...termasuk juga tomoi...Nni pun first time jugak aku tengok...Sebab sebelum ni tak pernah pun nak join  tengok mana-mana acara tomoi...secara life...Kat bawah ni pulak booth Nike...diorang tunjuk produk diorang...Tambah-tambah sekarang kan nak dekat World Cup so...diorang bukak booth ni sebab nak perkenalkan produk diorang yang semestinya dah terkenal...


Kalau korang tak pergi lagi...Boleh la nak jenguk-jenguk kat tempat tu...Tapi jangan lupa bawak payung, pakai sunblock, bawak air banyak...sebab cuaca sekarang memang panas...Kalau tak jadi macam aku tadi...Kepanasan dan kesannya?...Sunburn...Arghhhhh.....

10 comments:

K I L said...

ehh? kamal pegang amani ke tue??
amani adamaya.

Alyssa Villamor said...

da pergi smalam, sbb taknak g weekends sbb da tau mesti susah nk carik parking nanti..hehe
n tak suka bila ramai2 sgt org sesak2..

En. Epai said...

lama benor tak ke putrajaya..dulu2 slalu gak ke sana

Connecting With My Own Soul said...

huhu. dah pegi jugak!!!best best! happening gile rmai orang. tapi parking susah!

aizatshafiq said...

ked:)-

a'a...

bdk amani tu memang friendly...

senang je nak mesra dengan sape-sape...

aizatshafiq said...

Alyssa Villamor-

memang susah pun parking...ade yang sanggup parking jauh-jauh..

lepas tu jalan...

ish3...

aizatshafiq said...

e5-

putrajaya time ni je best...

sebab banyak aktiviti...

time lain tak best pun...

hehehe

aizatshafiq said...

izyani_azhari-

btol2...

best sebab banyak benda yang tak pernah tengok....

boleh tengok...hehehe

parking memang sangat susah....kalau pegi dengan kereta la...

hehehe

Sky0ne said...

aiseh jomheboh takde jual banyak benda ke? aku suke pegi jomheboh sebelum ni sbb suka beli brg2 makan murah2...hehe

aktiviti lain2 banyak ke? parking kat mana je yg boleh? yg aku tau, parking alamanda, PICC dgn hospital

aizatshafiq said...

skyone-

barang-barang makan macam maggi ke...ribena ke...takde...ysng ade power root je...lepas tu booth tv3 je yang banyak...

memang banyak aktiviti lain...drift ade...tomoi ade...banyak lagi...pameran-pameran pun banyak...

parking boleh kata kat mana-mana area precint 2...

tapi kalau nak pegi tapak karnival ke...jauh sket kena jalan...ade jugak parking yang dekat-dekat...tapi selalu penuh...