May 27, 2010

Kerenah dengan agensi kerajaan


Hari ni aku pergi JPJ...sebab nak renew lesen aku yang mati sejak 8hb May lepas...dah lebih 2 minggu aku menggunakan jalanraya tanpa lesen yang hidup hahahaha...Nasib baik aku sedar....sebab member-member aku yang tanya lesen aku hidup lagi ke tak?...lepas tu baru aku check lesen aku....time tu dah mati dah pun...

Tadi sampai je kat JPJ time tu baru pukul 2 lebih...Aku dapat no 1578...tapi time tu baru 1478...Fuyooooo....100 orang lagi tu...Nasib baik la aku ada kerja kat Celcom...nak bayar bill broadband...so...aku terus pergi Celcom dulu sementara nak tunggu giliran aku selepas 100 orang lagi... 


Biasa la...Bila kita dealing dengan Goverment Agency  ni...selalunya memang mengambil masa yang lama...macam aku tadi pun dah ambil masa lebih kurang 2 jam...ditambah pulak dengan cuti esok. dan hujung bulan...masing-masing ada duit dan masa untuk melangsaikan cukai-cukai yang dikutip oleh JPJ...


Bila dah sampai turn...tak lama pun...tak sampai 10 minit...kejap je...nak renew lesen...tapi masa yang perlu ditunggu sampai 2jam...rasanya memang tak patut...dan aku rasa pihak yang berwajib perlu fikirkan cara-cara nak atasi masalah macam ni....

6 comments:

Ida Sazarina said...

kalo ad org dalam gak yg senang mcm ni...huhuhu~~ ni 1 fakta!~~ :P

aizatshafiq said...

Nanajoe-

kalau ikutkan yang tu la yang paling senang...
tapi bukan semua orang ada orang dalam...
huhu

dxcel said...

Hmm...biasa la berurusan dengan agensi gov. Macam saya, terpaksa amik cuti satu hari.

My photolog:
http://foto-xl.blogspot.com

My blog:
http://inspirasi-kehidupanku.blogspot.com

Azman Roslan said...

biasa la tu.. sudah lumrah.. heheh

aizatshafiq said...

dxcel-

tu la pasal...
sebab masa yang diambil untuk berurusan agak lama...
hmmmm...

aizatshafiq said...

azman roslan-

nampaknya macam tu la...
hmmmm...