May 22, 2010

Kronologi seorang pelajar [version aku]

Aku sudah berada di tahun akhir...Malah di semester akhir pembelajaran aku...So...lepas ni kira aku akan menghadapi satu dunia yang penuhh dengan persaingan...Perlu bersaing dalam segenap aspek kehidupan...Sekarang nak dapat kerja pun dah semakin susah...Kena bersaing dengan semua orang...Kalau kita mudah tewas dalam persaingan kita akan ketinggalan...Alamak...dah melalut la pulak...hehehe...

Aku nak cerita sikit...Apa yang aku perhatikan...Ketika aku berada kat tempat pengajian aku ni...Aku suka perhatikan orang...dan aku memang suka tengok gelagat orang...Tak kira la...member-member ke...junior-junior ke...semua aku tengok...So...kat sini aku nak story sikit pasal kronologi pelajar kat kolej aku...yang mana merupakan  kolej yang memang khusus untuk pelajar kejuruteraan...hehehe...

Tahun 1

Apa yang aku perhatikan...Bila dah masuk semester satu...pelajar-pelajar baik-baik je...Jalan pun tunduk...Nak tegur-tegur oun tak berani...Biasa la...Freshie...kena la baik...Nanti apa pulak orang kata...hehehe...Jadi time ni masing-masing fokus nak study...sebab tengah bersemangat...maklum la...azam baru bila dah masuk U...Biasa-biasa...hehehe

Tahun 2

Bila dah masing mula dah kenal...so..boleh la tengok yang masing-masing dah ada pasangan...kat sana sini korang boleh tengok mesti ada pasangan...tak kira la kat mana pun...makan sama-sama...jalan sama-sama...ish...kadang2....tak sedap jugak mata memandang...hehehe...tapi nak buat macam mana...tu la yang berlaku...bila masing-masing dah suka...


Tahun 3

Kali ini boleh kata student dah kenal sangat keseluruhan U @ kolej...diorang dah boleh digelar senior...Jadi dah ada 'ek' sikit...maklum la...dah ada junior bawah 2 tahun...tinggal setahun je lagi nak blah...jadi macam2 la yang kes yang timbul...kes itu...kes ini...banyak la...bila yang tak pernah jejak KL kenal KL...jadi macam2 diorang dah explore...

Tahun 4

Tahun akhir...Tahun ni...masing-masing dah mula sibuk...dengan tugasan Final Year...Ramai juga pasangan-pasangan yang clash...kononnya dah kenal hati budi masing-masing...hahaha...aku nak tergelak pun ada...bila di kenangkan balik tahun 2 tadi...Kesibukan time ni memang ketara...tidur pun dah tak berapa nak cukup...Balik umah pun tak tentu...kadang sampai pagi...tapi tu la lumrah pelajar tahun akhir...dan aku tengah alami sekarang...

Tu kronologi yang aku tengok, perhati dan alami sendiri...Kadang-kadang ada yang nak tergelak...kadang-kadang nak marah...tapi semua tu la lumrah yang dialami seorang pelajar...Sebelum menempuh dunia sebenar...


#picture credit to google.com

2 comments:

emily said...

standard tu...ragam pelajar...
macam2 rupa ada kan...

aizatshafiq said...

hazarimi-

rambut sama hitam...

hati lain-lain...

betul tak?...

hehehe