May 9, 2010

Ada apa dengan Starbucks Coffee?


Aku rasa korang mesti kenal dengan logo kat atas...Dan aku jugak rasa korang pernah minum kat Starbucks Coffee...Sebab aku dah dua kali minum kat situ...Tak boleh la tiap-tiap hari sebab korang pun tahu yang coffee kat starbucks tu kurang-kurang mahu RM 13.00...Jadi tak boleh la nak selalu-selalu minum...sebab tak mampu...

Aku dapat satu collection of video...Daripada member aku yang bertajuk The Arrival...Yang mana menceritakan tentang tanda-tanda kehadiran dajjal...Tapi aku tak habis tengok lagi...So aku tertarik dengan fakta yang dikeluarkan tentang Starbucks Coffee...Starbucks Coffee adalah penaja utama kepada negara Israel...Macam yang kita tahu dulu time Israel serang Palestin kita sibuk-sibuk nak boikit la...ape la...tapi sekarang kita boikot lagi tak?...

Jadi kat sini aku nak terangkan sikit signifikan daripada nama Starbucks Coffee...


Korang mesti tahu ni bendera negara mana kan?...Negara Israel...Dan cuba korang tengok apa yang ada pada bendera Israel?...Bintang @ Star...Jadi kat sini korang dah boleh agak yang bintang atau Star pada nama Starbucks merujuk kepada negara Israel...


Apa yang dimakudkan dengan duit US Dollar kat atas tu?...Korang mesti pernah tengok movie dari US kan...dan kebanyakan mereka tak panggil pun US Dollar...cuma kita je kot panggil USD...Mereka panggil bucks...yang mana merujuk kepada duit mereka...Jadi ini boleh dikatakan satu lagi kebetulan?...

Secara tak langsung...

Kita boleh tnegok yang nama Starbucks tu adalah merujuk kepada Duit Israel...yang mana ia merupakan penyumbang kepada sumber kewangan Israel...Kita sedar tak?...

Aku cuma berkongsi maklumat ini dengan korang semua...diharap ini dapat memberi pengetahuan sebenar kepada korang semua...

4 comments:

Reen said...

penah minum sekali jek!
mahal gilak kot!
kat uitm neh ade wat program khas ntok the arrival ari tuh!
huhuh.
kalo tgk kat youtube video tuh tak dek suara rase nye.
kalo tak silap laa

Nirwana A. said...

macamana pulak dgn secret recipe, mcdonald and segala2nya la, ataupun DOME cafe? yang sama konsep dgn starbucks.

aizatshafiq said...

reen_sofee-

memang mahal...

program khas?...ape yang ditunjukkan kt program tu?...

video tu memang di download dri you tube...

ade suara...

try la download lagi...

aizatshafiq said...

one_are-

pasal yang lain-lain...

aku tak dapat kepastian lagi...

kalau ade nanti aku akan share...