May 11, 2010

Macamana nak tarik traffic?...Opinion?...

Bahang kepanasan selepas kemenangan Chelsea semalam masih terasa...Maklum la kat mana-mana pun mesti orang sibuk memperkatakan tentang kemenangan Chelsea...Tapi tak takpe la...Kali ni kita bagi peluang dekat Chelsea...Biar diorang happy-happy dulu..hahahaha...

sekarang dah lebih pukul 12 malam...Dan aku paling suka berjalan-jalan di alam maya..Melawat dari satu blog ke blog yang lain...Aku hairan...Walaupun baru sahaja masuk pukul 12.30 pagi...tapi dah ada diantara bloggers-bloggers yang dapat traffic lebih daripada 100...Woww....Aku tak pernah dapat traffic yang sebegitu tinggi dalam masa setengah jam...Jadi apa rahsia-rahsia mereka ini?...


Aku nak tahu...Sebab aku bukanlah lama dalam bidang blogging ni...Dan sekarang baru nak mengaktifkan diri...Macam mana blogger-blogger tegar seperti Ben Ashaari, Red Mummy dan aku rasa ramai lagi yang boleh mencatatkan aliran traffic yang tinggi...Aku kadang-kadang dengki jugak dengan diorang-diorang ni...Hahaha...Tapi kalau tengok dari cara diorang berblog...Tak mustahil...Tambah2...Mereka pulak mempunyai followers yang ramai...Sudah tentu mereka lebih mudah mendapat traffic yang tinggi...

Jadi korang ade tips ke macam mana nak tarik traffic ke blog korang?...Aku pun masih belajar lagi...Kalau boleh korang share dengan aku macam mana nak traffic ke blog korang...

14 comments:

@cik_ezati said...

so far selama 9bulan lebih i blogging nie..selalu perbanyakkan blogwalking & komen entry orang

walaupon traffic tak tinggi maner macam redmummy & ben ashaari tapi i rasa dua tu adalah salah satu cara untuk naikkan taffik di blog

tu pada pandangan i, lain blogger,lain pandangan, ye tak? hee ^_^

aizatshafiq said...

zati-

thank you...

sama2..kita cuba naikkan lagi traffic kita yer...

iddinm said...

kena sabar dalam mencari traffic..cari kawanla..:-)

aizatshafiq said...

iddinm-

sedang bersabar mencari traffic nie...

=)

Unknown said...

rajen blogwalking n komen entry
hehe
tp i pn x pernah dalam sejam dpt 100 unik =P

mynuffnang said...

saya selalu buat 3 benda wajib unutk up trafik blog wallking, ping entri dan sentiasa update etri sekurang2 1 entri baru sehari..

aizatshafiq said...

ery farieha-

itu sudah semestinya...

=)

azimask said...

kena banyak blogwalking n tinggal jejak... then baca baca isi blog yang diterjah ...

bila org shout kat shout box.. komen n pergi terjah kat blog mereka.. yg penting kena blogwalking laaa.. :D

1st timer disini...

salam singgah

aizatshafiq said...

mynuffnang-

thank u...thank u...

=)

zulkoa said...

oo..oh oh~..hehe

aizatshafiq said...

cik ubi-

=)

akuzle ayu said...

salam komen.....

awk punya trafk dh cecah 500...sy br terkedek2 200... saper lebey layak bg tips ehs? ehehehehehe.....

aizatshafiq said...

akuzle-

hehehe...
ni entry sebelum aku dapat traffic sehingga 500++...
nanti aku share-share ye...
=)

Anonymous said...

Ok apa awak punya traffic..

=)