November 8, 2010

[Review] Jonah Hex

Salah satu filem yang keluar tahun ni jugak. Release date kat Malaysia 5 August 2010. Aku pun lambat jugak tengok cerita ni. Sebab time tu tengah sibuk-sibuk final project. Sebab tu la sekarang ni baru tengok.



Serba sedikit pasal cerita Jonah Hex ni, mengisahkan tentang seorang bounty hunter yang dalam dirinya ada dendam terhadap pembunuh keluarganya. Lepas tu, US military pulak suruh dia ni berkhidmat nak mencari pembunuh keluarga dia yang sekarang ni pulak nak merancang peperangan kat US time tu. Jadi, Jonah Hex ni pun terima la. Sebab dendam punya pasal. Lepas tu, Jonah Hex ni pulak ade satu keistimewaan, sebab dia ni boleh bercakap dengan orang mati. Hahahaha. Tak percaya? Korang tengok la ye.

Pandangan aku :

Aku boleh bagi 3/5. Separuh je. Tah la. Aku tengok cerita ni macam biase je. Lebih kurang macam Van Helsing. Yang diorangni bertindak nak balas dendam. Action, kurang sangat. Time lawan-lawan pun tak berapa nak best. Banyak dongeng sikit la. Hero dengan musuh pulak macam biase je. Tak ganas. Hero ni pulak senang je kalah. Tapi last-last menang la jugak.  Bagi aku cerita Jonah Hex ni biase je la walaupun berjaya mencapai tahap box office. Minggu pertama je kutipan kat US dah mencecah $10 juta. 

No comments: