November 18, 2010

Event Perdagangan Terbesar di Kelantan

Ingat lagi tak pasal hint entry aku yang lepas-lepas. Pasal satu event yang bakal diadakan di Kota Bharu, Kelantan yang bertaraf antarabangsa. So, kali ni aku nak bagi info sikit la pasal tu. Sebab sekarang ni pun dekat kawasan Stadium Sultan Muhammad ke-IV memang dah penuh dengan khemah-khemah yang gedabak besar. Hehehe.

Nak tahu event ape? Jom tengok kat bawah ni. =)


Ni lah dia event yang dimaksudkan. Cheng Ho Expo. Event antara kerajaan Negeri Kelantan dan juga Negara China. Expo perdagangan antarabangsa yang terbesar diadakan di Kelantan. Sebab rata-rata dari 300 peserta yang sertai program ni. Lebih 162 orang merupakan pedagang dari luar negara. Lebih dari separuh tu.

Banyak aktiviti best untuk Expo Cheng Ho kali ni. Cuma aku hanya boleh pergi kat situ first day je. Sebab 22hb ni aku dah kena ke Terengganu. Jadi, memang aku takkan lepaskan peluang la nak ke Expo Cheng Ho ni. Sebab aku nak tengok Al-Quran terpanjang yang bernilai RM 300 juta.

Kalau korang yang ade kat Kelantan, jangan lupe pergi tau. Sebab seminggu je.

21 - 26 November 2010

Satu peluang untuk rakyat Kelantan ni. Tak payah pergi jauh-jauh. Boleh datang kat sini je. Hehehe.

Info Selanjutnya boleh tengok kat laman web Cheng Ho Expo 2010.

p/s: Nanti aku akan update pasal Event yang best kat situ.

6 comments:

AmirSyah Mazlan said...

perhh.. power kot..
rupenye aizatshafiq ore kelate.. kg sy kat sne, tp menetap d temerloh.. rindu lak nak balik kelantan.. hehe

bangga bila kerajaan 'negeri terasing' ni dapat anjurkan event camni..

pasni boleh pomote2 jgk masjid 3 budaya yg ad kat kelantan tu.. hehe

aiai said...

nak g jugak!!!
snap pic byk2 ek..

aizatshafiq said...

@amirsyah

hahahaha...
tak tahu ke sebelum ni?...

hahahaha...memang cukup bangga la kalau macam ni kan...
=)

insyallah...
tapi dah nak balik terengganu dah...
keje pulak...huhuhuhu

aizatshafiq said...

@aiai

jom2...
hehehehe

tengok la kalau sempar pegi...
huhuhuhu

aiai said...

klaka la plak pggil aiai..haha

aizatshafiq said...

@aiai

dah name profile tu aiai...
panggil aiai je la...
hehehehe