November 12, 2010

Earnings untuk bulan November | Tips dapat earnings

Thank you Nuffnang. Tu yang aku boleh ucapkan. Walaupun traffic blog aku ni tak la sehebat Redmummy ke, Eyriqazz ke. Tapi masih lagi dapat peluang untuk mendapat income dari Nuffnang. Masih lagi diberi peluang untuk mendapat Buffered Earnings daripada Nuffnang



Walaupun banyak iklan Buffered yang aku dapat. Tapi yang aktif cuma top four tu je. Lagi tiga, aku sendiri pun susah nak nampak bertenggek kat blog aku. Konfius jugak.  Ape-ape pun, tu la rezeki bulan November ni. Walaupun aku tak dapat cash out bulan lepas, insyaallah. Bulan ni kalau ade rezeki boleh cash out kot. Tak pun simpan tunggu sampai RM 1k dulu ke. Hehehe.

Tips nak dapat earnings?

Ni pun aku dapat dari Redmummy.com. Cara-cara yang Kak Red ajar nak dapat earnings. Jom tengok ape tips-tips nya.
  • Kalau ikut Kak Red, traffic tu penting. Cuba tambahkan hits atau reader blog.
  • Minat blogging perlu ade. Kalau takde minat semua tu tak jadi.
  • Tonjolkan keunikan pada blog. Cari kelainan yang ada pada diri anda.
  • Kalau twitter. Tambahkan follower. Bagi ramai. Yang penting kena la aktif bertweet. 
Haaaa. Macam mane? Korang dah try ke tips-tips ni? Kalau belum ape kate kita same-same try tips-tips ni. Sebab aku pun masih lagi belajar. Banyak lagi yang perlu tahu. Bukan senang nak jadi blogger berjaya kan? Semua tu perlu berusaha betul tak?

Enjoy blogging guys !


19 comments:

we trust in arshavin said...

kemah demo..kaya la lps ni..hehe

Nur Suaidah Bachok said...

cuba buat tipssss tu! :D

Unknown said...

wah hebat!

aizatshafiq said...

@we trust in arshavin

uishhh...
takde la sampai macam tu...
pendapatan sampingan tu boleh la...
hehehehe

aizatshafiq said...

@molmolla

patut dicuba...
otai blogger bagi tu...
hehehehe

aizatshafiq said...

@bean moreno

thanks...
biase2 je...
tak sehebat anda lagi...
hehehehe...

Anonymous said...

Nice site, nice and easy on the eyes and great content too.

AmirSyah Mazlan said...

aku blom penah dapat lagi.. aizatshafiq doa-doa la aku mrasa jgk.. hehe

aizatshafiq said...

@amirsyah

insyaallah...
tapi try la ikut tips tu...
mane tau kot2 nanti dapat...
=)

abigemok said...

ni mesti lebat kan hasil tu? :)
congrats2!

iddinm said...

best la dapat earning

aizatshafiq said...

@kyuubi

lebat?...
ishh...tak la sangat...
biase2 je...
rezeki sikit2....
hehehehe

aizatshafiq said...

@iddinm

boleh la...
buat pendapatan sampingan sikit..
=)

shahazrin said...

nak try la..

shahazrin said...

mesti cuba nie...

ProfHariz said...

Saya sudah cuba.. Tapi :( x memihak pada saya~

aizatshafiq said...

@KBSM

try la...
mane tau kot2 ade rezeki lebih ke...
hehehe

aizatshafiq said...

@profhariz

ye ke?...
belum rezeki lagi kot....
sabo2...
hehehehe

Anis Adila Aris said...

still tak faham dengan nuffnang nie..
kite dapat duit waktu oranglain klik iklan atau trafik ramai