November 17, 2010

Aktiviti Aidiladha | Kelantan Lengang

Selamat Menyambut Hari Raya Aidiladha. Ape aktiviti korang hari ni? Ade yang korban tak? Hari ni aku tak terlibat pun dengan aktiviti korban. Sebab tahun ni memang tak ambik bahagian pun. So, merehat-rehat kan diri kat rumah je. Ape menu korang untuk hari ni? Kalau aku, hari ni kat rumah makan lodeh. 



Gambar tak sempat ambik. Jadi aku Google je. Hehehe. Nasib baik la gambar lodeh ni ade kat Google image. Hehehe.

Lepas tu, tadi aku keluar la kejap. Nak cari newspaper. Walaupun aku tahu yang tujuan mencari newspaper ni memang satu pencarian yang agak susah. Memang betul pun. Sebab hari ni, negara Kelantan...Oppsss. Negeri Kelantan ni memang lengang. Takde orang. Boleh diibaratkan macam dalam cerita Resident Evil dah.

Tak caye? Korang tengok la sendiri. Ni sempat jugak aku snap tadi.



Dah caye tak? Kalau selalu jangan harap la jalan nak kosong macam tu. Kalau ye pun tunggu raye puase. Tu pun lengang jugak. Nak baring-baring atas jalan pun no hal lah. Hahaha.

Disebabkan hari ni memang cuti umum untuk satu Malaysia. Jadi, memang la semua orang cuti. Disebabkan tu jugak, aku tak jumpa pun satu kedai yang bukak tadi. Yang bukak cuma KFC, Mc Donalds dengan 7Eleven. Tu pun pegi dekat 7E takde pun paper. Yang ade surat khabar cina je.

Aku pun balik dengan hampa. Hahahaha.

Ape aktiviti korang hari ni? Story-story la sikit. Hehehe.

p/s: Kelantan akan organize satu event besar nanti. Aku akan update pasal tu. Memang besar. Sebab libatkan Negara China dan juga Negeri Kelantan. Woowww !!!

10 comments:

mohad said...

salam ziarah

Emilia Emira said...

hahaha sume duk lapah daging kot..
slmt hari raya~

aizatshafiq said...

@mohammad

thanks sebab sudi singgah...
=)

Kalamhati said...

Salam idul adha aizat..hehe memang KB lengang arini..macam kena serang garuda je..hehe

tak saba nk dgr cerita tu..cepat2 updet ye!
kalu nok make daging maghi la umoh..hehe

aizatshafiq said...

@emilia emira

hehehehe...
tu aktiviti paling ramai orang buat hari ni...
=)

aizatshafiq said...

@kalamhati

hehehehe...
thanks kak...

akak duk kat area mane?...
KB jugak ke?...
=)

ardinihumaira said...

lengang pasal duk beribadah Qurban hehe

aizatshafiq said...

@ardinihumaira

hehehe...
ye la tu...
semua tengah sibuk sembelih lembu kot...
hehehe

Kalamhati said...

akak duk seberang kb..hehe dekat wakaf bharu

aizatshafiq said...

@kalamhati

ooo...ye ke...
dekat2 je tu...
hehehehe