March 31, 2010

Ingat lagi tak zaman kita kanak-kanak?

Kembali lagi...Time aku taip entry ni aku dekat MC'D the mall...Sekarang tengah tunggu bas aku untuk balik ke kampung pukul 9.30 malam ni...Penat jugak la...sebab lepas je exam petang tadi aku terus ke Hentian Kajang nak beli tiket...Nasib baik tiket ada lagi...Lepas tu dalam keadaan hujan lebat aku redah je...Sebab nak kuar sebelum pukul 5...Jadi nak tak nak...Aku redah je...

So...sampai kat rumah aku pack barang dan terus gerak ke KL...Agak awal bukan...Bas 9.30 malam...tapi gerak dari bangi pukul 5.00 petang...Ni sebab aku ada tujuan...Aku nak ke Sogo...Sebab kena beli mainan yang aku janji dekat adik aku...Korang tau dia nak apa?...


Ni lah dia...Karektor dalam tv yang menjadi kegilaan semua kanak-kanak...Sebelum aku beli benda ni...Aku buat 3G dulu dekat mak aku...Sebab nak tanya nak beli apa...Lepas tu adik aku ternampak la Dora ni dekat belakang aku...Last-last ni yang dia mintak....RM 40 jugak la harga anak patung tu...

Kalau kita tengok balik pengaruh tv kepada kanak-kanak...Kuat bukan...Aku dulu pun macam tu jugak...Aku dulu jugak adalah peminat fanatik cybercops...Tu kalau korang ingat la...Siap buat collection setiap karektor cerita tu...Kira ada complete set la...Tapi sekarang tak tau kat mana dah...HAHAHA...


Ni lah karektor dalam cerita cybercops yang aku kumpul dulu...

Aku rasa korang takkan lupa dengan Ultraman sebab dari dulu sampai sekarang...Still ditayangkan lagi....


Jadi kesimpulannya kat sini memang TV boleh membawa impak yang besar kepada kanak-kanak...Boleh kata kebanyakan daripada mereka mudah terpengaruh kepada TV jika tidak dipantau dengan baik oleh ibu bapa...Betul tak?...


Korang ada tak koleksi-koleksi mainan ketika zaman dulu kala?...Komen sikit....



6 comments:

Padin said...

aku minat gak cerita2 kartun macam tu.. umm koleksi yang aku ade bukanlah patung2 macam tu, aku lebih minat kumpul model keta skala 1:60.. masa tu harga rm3.90 je.. sekarang maybe da rm5.90.. yang paling lama aku simpan kereta ford~1994.. keluaran matchbox.. sekarang layan kereta skala 1:24 plak.. keluaran x-tuner..

Athirah Ibrahim said...

ouh ouh. dulu saya kecik kecik saya suka tengok power rangers. lepas tuh gaduh dengan cousin sendiri mau jadi power rangers pink. hiks hiks. :D

aizatshafiq said...

padin-

aku pun ada jugak koleksi kereta...

daripada hot wheels...

dulu harga murah je...sekarang macam tak berbaloi pulak nak beli...

aizatshafiq said...

Athirah Ibrahim-

sama la kita...

saya pun berebut jugak nak jadi power rangers dulu...

tapi power rangers merah la...

hehehehe...

sal ya said...

yup!!ultraman..voltron...thundercat...smurfs...kngn la seme tu..huhu...

aizatshafiq said...

anisalya-

hahaha....

rindu pada kenangan lama...

=)