March 7, 2010

Manusia Wahai Manusia

Assalamualaikum...Hujung minggu yang indah macam ni...aku duduk kat umah je...malas nak keluar...tambah-tambah dengan suhu kat luar yang masih lagi panas...Tapi Alhamdulillah...sebab semalam dah pun hujan...jadi kurang la siki suhu dekat mukabumi nie...

Jumaat lalu aku beli naskah ILuvIslam...yang baru 3 edisi...so..aku tertarik dengan satu artikel dalam naskhah tersebut...yang mana tajuknya

"Pelajar nikah Pelik"

jadi kalau kita sendiri mesti kita tertarik dengan tajuk artikel tersebut dan teringin membacanya...Gaya tarikan pada tajuk sudah pasti membuat aku tertanya-tanya apakah maksud artikel tersebut....so aku terus lah baca...
Agak terkejut kerana nikah pelik yang dimakudkan adalah pasangan pengantin, saksi, wali, tetamu dan tok kadi adlah terdiri daripada rakan sekuliah...

Cuba anda bayangkan?...Kes ini telah berlaku di salah sebuah IPTA yang berada di dalam negara kita...Agak pelik kalau difikirkan...Adakah mereka ini terdesak untuk berkahwin sehingga sanggup berbuat sedemikian?...
Walaubagaimanapun, kes ini masih dalam siasatan...dan belum ada yang mengesahkan lagi kes terbabit...

Itu satu cerita...Tengah hari tadi, sewaktu news tengah hari...satu lagi bayi mati dijumpai di Kuching, Sarawak...Mayat bayi itu disangkakan anak patung sebelum disahkan bayi telah ditemui oleh orang awam...

Lihat sahaja kes tersebut, hampir setiap hari ada kes tentang pembuangan bayi...Apa kesss?...Masih tidak serik kah mereka ini?...Aku ada terbaca satu artikel yang mengisahkan tentang Zina...Bahawa Zina adalah hutang...

Artikel selanjutnya SINI

Kata-kata Imam Syafie "Berhati-hatilah dengan Zina, sebab zina adalah hutang, Barangsiapa yang berzina maka tunggulah perempuan-perempuannya (Ibu, saudara, Isteri, anak, dll) akan dizinai juga"

Fikir-fikir kan....

No comments: