March 8, 2010

Perlu ke tarik muka?

Hari Isnin, hari untuk memulakan tugas...Aku masih sibuk dengan Final Year Project...dan banyak lagi yang masih belum disettlekan..Tapi still mengambil peluang untuk mengupdate blog...

Aku ingin bertanya kepada pembaca-pembaca wanita...Adakah ada perlu anda membuat muka...Ini semata-mata untuk menunjukkan bahawa anda ada masalah?...Satu persoalan yang aku ingin tanyakan pada anda wahai pembaca wanita...

aku tak maksudkan sape-sape kat sini...tapi cuma aku hairan...Bila dilanda masalah...kita harus menarik muka...untuk menunjukkan yang kita bermasalah...PERLU KE?...Secara tak langsung ini akan menarik perhatian kaum-kaun Adam...Dan lelaki pulak bukan main la...Caring semacam...Aku tau sifat wanita ni manja, dan ingin dibelai...adakah ini wajar?...

Aku bukanlah nak menunjukkan yang aku ni agak tak suka pada wanita yang bersikap sedemikian, tapi tak ke mereka fikir yang ni kelakuan mereka tak kena pada tempatnya...tambah-tambah pada tempat kerja...secara tak langsung ni akan ganggu prestasi kerja mereka...Betul tak?...Dan aku bukanlah sorang yang tak sukakan perempuan yang manja...ini sudah menjadi lumrah kehidupan...

So agak-agak korang semua boleh explain tak ke konfiusan aku dengan sebab-sebab yang munasabah...perlu ke berkelakuan sebegitu?


p/s: berdasarkan apa yang aku alami

11 comments:

Usy@M^^ said...

btl gak...ku pun nak tahu gak.hohoho...bgs punya soalan untk si girl....

Aishah Malik said...

tarik muka....... tarikkk.. perlu ke... kalau si penyebab tarik muka ada waktu tu, maka harus la tarik muka.. kalau x.. buat ape.. bkn si penyebab tau pn.. kan kan kan.. :)

aizatshafiq said...

syamsul anuar- persoalan yang dah lama timbul dalam diri aku...

=)

bhacosem said...

huhu..tarik muke - mmg specialty ku..haha xD

the thing is..bese nye sy trik mke 'automatically'..x kisah kat skola ke..kat umah ke..ble ade something bad happen, trik mke r..

tp..kalo ade laki dtg tye knp, ckp je xdek pape or explain pastu tuka topik or ckp ade keje nk kene bwat..kalo pompuan yg tye baru layan..

atm, tgh nk practice sabar lebih sikit :) n xnk dh stop tarik mke..T.T
o0opss xD

Melor said...

to certain person,they don't even realise if they have tt kind of face expression due to their problem.But for peeps who did tt to attract such attention, n u notice the reason why, i suggesting you not to look at her face.hehe
Again,there's no diff bet men or women. Human being is a human being.
LoL

aizatshafiq said...

bhahmz-thanx for the explanation...

neway...gudluck dalam usaha anda...

=)

aizatshafiq said...

melor- i've done exactly like you've juz suggested...

sometimes it makes me annoyed..

thanx for ur comment...

FaTiN said...

aku rasa, girl tu x perasan pun dia sedang buat muka. ok lagi tu dia tarik muka, kalau dia start bebl lagi parah.lol

p/s:aku punye muka heartless.haha

aurikelsan said...

that was so unprofessional..

aizatshafiq said...

fatin-kalau tarik muka untuk menarik perhatian lelaki...

adakah itu patut?...

aizatshafiq said...

aurikelsan- itu adalah tactical...

boleh kate professional tk?...

=)