March 4, 2010

Perempuan Dan Kereta

Selamat petang...Entry nie boleh dikatakan sesi luah perasaan...Aku baru balik dari jumpa supplier untuk final year project aku...So...aku tumpang kereta member aku...untuk makluman semua...member aku perempuan...so...kita orang ahli group tumpang member ni la...

The point here is...Sebab apa perempuan kalau bawak kereta memang nak laju...tapi...tak cekap...main redah je...skill memang takde...so..kalau bawak orang...yang duduk sit belakang....memang confirm ke kiri dan ke kanan...Jadi fakta kat sini...Ni ke penyebab ramai perempuan terlibat dalam kemalangan?...

Aku bukan nak salah kan orang perempuan...tapi kebanyakannya macam tu...jadi kalau kereta perempuan ni kalau takde calar sana-sini memang tak sah...Betul ke tanggapan aku?...Aku sebenarnya konfius....sebab tadi member aku memang bawak laju gilerrrrr....macam takde orang kt belakang...tak kisah la...yang aku tak leh fikir...macam nak accident je tadi...Boleh tahan jugak...

Aku tipu la kalau aku cakap bila aku bawak kereta main 20-30 km/h...memang tipu...aku ade la jugak tekan sampai 180 km/h...kadang-kadang kalau dah nampak jalan highway paham-paham sendiri la...tapi kena la tengok keadaan jalan jugak...ni tengok jalan yang sibuk macam kat kajang pun nak main redah je...

Kalau dia memang la aku tak kisah...kalau langgar contoh macam BMW ke...MERC ke...tak ke nanti kena jual kete sebab nak bayar...Fikir...Fikir....

Aku bagitau kat sini bukanlah sebab aku marah kat member aku...tapi cara dia ni bawak kereta memang boleh kata tak berhemah la...coz ni tak mengambil tahu hal kereta lain...yang penting ko lepas...satu lagi...kalau kereta lain buat salah...melenting bukan main...Tapi kalau diri sendiri yang buat?....Exxxxppppppppllllllaaaaaaiiiiinnnnn....!!!!

6 comments:

Rara said...

admit,pmpuan mg bwk trok skit..heee

aizatshafiq said...

rara- =)

hatta said...

hahaha..

pompuan biasa x sabar...
dia cuma tau dia ok je..

tp maybe nak tambah sket.. kalau pompuan yg pakai manual ni dia careful sket.. yg slalu nampak melampau kalau pakai auto.. mmg dia bawak ikut angin dia je..

kawan ko tu sure pakai auto kan?.. :p

dan satu lagi x pernah accident.. kalau pernah accident dia akan mula start careful sket..

bella said...

ewahhhh .... CORRECTION ok!! kebanyakan accident adalah kaum lelaki ..tak dinafikan perempuan mmg kadang2 bawa laju .. kalau saya bawa laju time takde passenger kat belakang la .. tapi klu ada pssanger , bawa mcm pemandu berhemah la .. yang keta calar2 kbanyakan pompuan ?? tak stuju lngsung sbb bella punya keta tak calar pon .. mungkin sesetengah org je kot .. OK!

aizatshafiq said...

hatta- en.hatta...

nampak gayanya tekaan anda silap...

sebab membe aku tu pakai manual...

tapi bawak kete agak ganas...

pasal accident...pernahh...tapi tak pernah diambik iktibar...

sebab tak masuk hospital lgi kot...

=)

aizatshafiq said...

bella- takde niat untuk mendiskriminasi perempuan...

memang betul ape yang saudari kata...

dan calar2 memang tak dapat dielakkan...

accident tu banyak jugak berlaku dlm kalangan wanita...tapi tak dihebohkan dalam berita sebab tak melibatkan kematian...

tapi masih banyak yang kita lihat di luar daripada liputan media...