March 12, 2010

Ustazah Khalwat?

Petang-petang Jumaat...satu waktu yang aku nantikan...maklum la...bila dah masuk Jumaat...maksudnya weekend dah sampai...hahaha...Aku still tak plan apa-apa untuk weekend...cuma menyusun waktu untuk ke Karnival Pendidikan MARA...Mungkin juga ke Mid Valley untuk Education Fair...Mungkin...

Hari ni takde la ape yang best untuk diceritakan...Seperti kebiasaan...Memenuhi minat untuk menulis...hahaha...

Sambil-sambil berjalan, melompat ke artikel-artikel yang terdapat dalam laman internet yang cukup meluas...Aku terkejut dengan artikel daripada Harian Metro hari ini...Seorang Ustazah....Bayangkan...Bukankah mereka ini sepatutnya menujukkan contoh yang baik...Tambah-tambah dengan membawa gekaran sebagai seorang Ustazah...Tinggi gelarannya di sisi agama...

Aku hairan...sanggup seorang yang disanjung berkelakuan sedemikian...Adakah zaman sekarang semakin ramai yang digelaar Ustazah semata-mata kerana tugas antu pekerjaan?...bukan kerana keikhlasan?...Hmmm...Fikir-fikirkan...

Setiap hari ada sahaja kes-kes yang melibatkan seks...Rogol, Liwat, Cabul, Khalwat...dan banyak lagi la...Seolah-olah...ini merupakan tajuk yang pasti untuk setiap Berita yang dipaparkan...Ke akhiran dunia semakin hampir...Tanpa kita semua sedari...

Khutbah Jumaat tadi pun yang bertajuk "Gaya Hidup kita, jawapan bagi Syurga atau Neraka"...Bila dengar sahaja tajuk tu...Agak tersentak hati aku...maklum la...aku selalu alpa...kadang-kadang lalai...Tapi itulah hakikatnya....


5 comments:

MiaSaidin said...

dunia akhir zaman...

aizatshafiq said...

salmia- btol....

saya_arief said...

stuju ngan salmia + MX..

aizatshafiq said...

saya_arief-

=)

Athirah Ibrahim said...

ouh manusia zaman sekarang memang macam tu. dunia penuh hipokrasi.