March 23, 2010

Berkopiah....Berjanggut...Tapi?...

Salam...Aku baru je sampai dari Bukit Merah...Perjalanan yang ambik masa lebih kurang 4 jam...Penat?...sudah semestinya...

Aku ada satu isu nak cite kat korang...Ni masa dah masuk KL jap tadi...Betul-betul berlaku depan aku...Time tu kitorang dekat Ampang...Kalau korang perasan dekat simpang empat traffic light depan De Palma hotel...Kitorang tunggu traffic light...nak buat U-turn...sebab kitorang nak balik Bangi...

Tunggu punya tunggu...tiba-tiba ada la sebuah kereta proton Iswara...Potong line...Lepas tu terus buat U-turn...Time tu traffic light kat situ masih merah...Line bertentangan pun banyak kereta...sebab time tu orang baru balik kerja...
Kat sini aku bukan nak kata aku tak bengang...aku memang bengang...tapi apa yang aku lagi bengang...driver yang bawa kereta tu...BERKOPIAH....BERJANGGUT...BERBAJU MELAYU...dan kalau sekali tengok...memang orang yang baik...

Tapi...cuba korang fikir balik la...Takde langsung sifat sabar dalam diri...Terus potong line...Lepas tu buat U-turn...Jalan kat situ memang sibuk...dan lampu still merah...dia sanggup ambil risiko...Aku tengok kat sit belakang kereta tu ada la anak-anak dia...kecik-kecik lagi...Secara tak langsung...dia dah tunjuk satu sifat pemanduan berhemah...Betul ke?...

Mungkin tu salah satu cara dia drive...tapi dari segi pemakaian tu...aku agak kurang berpuas hati...Ini menunjukkan yang mereka yang berkopiah ni perangai tak elok...Walaupun terdapat segelintir yang mencurah nila dalam belanga...Mereka pun secara tak langsung...Menujukkan sifat kurang sabar...Tambah-tambah dengan menunjukkan imej keislaman...

Manusia...manusia....

12 comments:

Unknown said...

emmmm...
sabar 2 kn sparuh dr iman...
mebi dye trlupa kot..

fndrocka said...

dont let appearance influence our judgement

pak long said...

salam buat tuan umah...
org ni kalau pegang stereng dia akan cepat ubah sifat dia..cam pokka jer rupanya..aji pun tak leh caya bab stereng tau...

Unknown said...

hmmm

macam2 dah jadi.

luar nampak baik, tapi tak boleh jadi contoh, payah jugak macam tu. nice post.

aizatshafiq said...

luz a.k.a permataputih-

Betul...

dan saya telah bersabar pun tadi...

kalau ikutkan hati nak kejar je...

hehehe...

aizatshafiq said...

luz a.k.a permataputih-

Betul...

dan saya telah bersabar pun tadi...

kalau ikutkan hati nak kejar je...

hehehe...

aizatshafiq said...

fndrocka-

dah macam 'Don't judge a book by its cover" la pulak...

=)

aizatshafiq said...

pak long-

itu macam ka...

sama la...

aku rasa aku pun boleh jadi racer ble pegang stereng...

hehehe...

aizatshafiq said...

pak long-

itu macam ka...

sama la...

aku rasa aku pun boleh jadi racer ble pegang stereng...

hehehe...

aizatshafiq said...

-hazen-

thanx...

sekarang ni memang susah nak menilai orang...

banyak yang boleh jadi lakonan semata-mata...

Anonymous said...

Slm

1st skali tahniah
sbb brejye brfikir sejenak n muhasabah diri di samping memberi pngajaran kpd orng laen

sbnrnye cmnie pemakaian dye mngkn mnampkkn kewarakan tpi tu x bermakna ape yg dye cerminkn tu btol jdi kt cnie kte da ley tngk bahawa x sumer bnde tu sme seperti yg digambarkn

klo de slh silap kt comment nie tu kesilapan sye sndri n pape yg bgos dri comment nie tu sumer dri Allah yg bgi sye peluang untuk luahkn pemikiran

aizatshafiq said...

mr. Nobody-

thanx for the comment....

jangan lupe singgah lagi ye...

=)