March 3, 2010

Pelajar zaman sekarang semakin mewah?

Pelajar zaman sekarang semakin mewah..betul tak statement aku?...ni semua berdasarkan apa yang aku lihat...berdasarkan apa yang aku alami...banyak yang aku perhatikan...budak-budak junior (biase la dah jadi budak final sem macam nie la gayenye...hehehe)...aku tengok budak-budak zaman sekarang ni dah makin mewah...betul tk?...

yela...kalau zaman-zaman aku mula-mula masuk pun...sape-sape yang pakai kete tu memang diorang ni secara tak langsung memang orang dekat-dekat KL...kalau tak pun diorang ni memang mak bapak kaya...tapi makin ekat aku dengan final year...aku tengok ramai diantara junior-junior nie...memang mewah...mak bapak pun bagi kete besar-besar...boleh kata kebanyakan la...

Aku merupakan pelajar yang di tanggung oleh MARA...so..Nak kata MARA bagi banyak tak la banyak sangat...tapi kalau ikut calculation perkiraan cost hidup kat KL dah lebih dari cukup...so...Kalau nak enjoy lebih-lebih tu kena la saving sikit-sikit...Nie kan pulak nak pakai kete...Wow...memang overdraft la expenses every month...Bagi aku nak mintak ngan mak bapak malu la jugak...tapi kalau terpaksa...RM 50 pun jadi la...

Aku dulu pernah jugak time dapat Check lebih kurang RM****...Belanja time tu sampai tak ingat...Enjoy bukan main...Asal nampak je beli...nampak je beli...so..memang mewah la...tapi ape yang aku lupa...nak bayar yuran hostel...hahahaha...so..sekarang sibuk dok nak cover duit hotel yang tak habis....hahaha...

Aku tengok jugak diorang-diorang ni...dengan pakaian mewah-mewah...biasela...branded-branded...mahal..lebih kurang RM50 dan ke atas...bagi aku perlu ke nak beli barang-barang yang branded?...especially pakaian?...

Boleh korang explain tak kat aku...aku ni jenis tak suka la nak shopping baju...kalau shopping pun time raye...hahahaha...tapi aku tengok member aku tiap2 minggu nak shopping baju...sekali shopping habih 2-3 ratus...

MACAM MANA TU YE?....

jadi sebab-sebab di ats dah menunjukkan yang pelajar-pelajar zaman sekarang dah semakin mewah....betul tak?...


6 comments:

Anonymous said...

wahh...mmg kaya sgt2 tu..hehe
tp kiter jgn ikut org suda kn..ikut kmampuan msg2...;)

@cik_ezati said...

saya pown tajaan MARA jg
haxhax (mempromote sudahh)

klu bab student pki kete tuu
mmng tak dinafikan sbb student kolej sy kbnyakannya pki kete, pling kecik pown myvi

TAPIII

sy still agy terhegeh jln kaki dari hostel ke kolej & terlintas juga d hati nk pakai kete huhu

klu bab pakaian uwh
bnyk duet member awk shopping tiap mnggu sampai dua-tiga rat..huhu

klu sy, bju yg ad pown x t'pakai + x mnt shopping bju..huhu

x prlu tuk beli branded2, mmbazir =)

aizatshafiq said...

bulat-betul2...

tpi kebanyakan daripad 'mereka' ni adalah influenced daripada rakan...

sampai ada yang sanggup pinjam-meminjam...

aizatshafiq said...

zati-saya pun kurang berpakaian branded...

cuma bila ada duit lebih sikit baru pakai yang branded...

tapi perasan tak anda yang kebanyakan dari kita memang ramai student yang berpakaian branded?...

Aini said...

mereka di taja PAMA kot.. =)

aizatshafiq said...

aini- yang tu mungkin bagi golongan yang terbuki kaya...

kalau sebaliknya?...