March 30, 2010

Evolusi KL Drift 2...Komen Sikit...

Semalam aku dah pergi tengok Evolusi KL Drift 2...So...ni nak bagi komen sikit la...Aku tau korang dah ramai yang pergi tengok...Semalam pun kebetulan aku ada free time kejap...Jadi aku dengan member-member pergi la kat Alamanda Putrajaya naik motor je...Sampai je dekat Alamanda dah nak hujan arghhhh....Biasa la tu adat bermotor...


Stop kat situ...so sekarang aku nak komen sikit Filem yang telah diterbitkan oleh Syamsul Yusuf ni...Boleh bagi 4 bintang la...Dari segi Action tu memang ada improvement dari filem Evolusi KL Drift...Yang ni menunjukkan kelainan...Banyak yang telah beliau pelajari dari filem yang pertama...

Tapi jalan cerita untuk kali ini agak memeningkan sedikit...Aku tertanya-tanya juga...Ni adalah sambungan dari filem yang pertama ke?...Ada part-part yang menunjukkan kesinambungan dari filem yang pertama...Tapi ada juga yang tak nampak kesinambungan nya...Jadi aku tertanya-tanya...

Ada satu part tu bila Syamsul marah dekat Scha...tapi last-last tangkap cintan pulak kat situ...Macam tak kena sangat la...sebab dah maki-maki...pastu jadi jiwang...Tu pandangan aku la...Part lain aku rasa best...Terutama time bila kejar-mengejar dengan kereta...Scene memang menunjukkan kemantangan beliau dalam menghasilkan filem...

Ditambahkan lagi dengan rasanya 4 biji kereta dihancurkan...RX7, Supra, BMW...yang satu lagi aku tak perasan kereta apa...


Scene dimana Kereta Supra dihancurkan


Aku rasa...Orang lebih kenal Sam ni sebagai Adnan...Tak sangka pulak boleh jadi ganas kali ni...Lakonan yang agak mantap oleh beliau...


p/s: berapa rating korang untuk filem ni?...

21 comments:

shaffique said...

tapi kelakar la Sam cakap Cina..haha..


http://belogbagus.blogspot.com/

Shahada Fauzi said...

best ke??x p tengok pun..x minat sgt tgk filem melayu kat pawagam..rasa rugi sebab nanti raya keluar TV..hehe..

tapi minat lakonan sam sebab dia memang talented..boleh bawak watak ape2 je..(^_^)

aizatshafiq said...

shafiq08-

hahaha...

yang tu aku pun nak t'gelak jugak...

aizatshafiq said...

cik sha-

Best...scene action die la...

hehehe...

macam save budget je ni...

=p

.::WaNiE::. said...

alaaa xtengok lagiii :D

aizatshafiq said...

wanie-

cepat2....

gi tengok...

hehehe...

Unknown said...

bosan la cte melayu asik kisah urban cmni je,V3 laa..
wlopon ade aksi2 drift
huhuh

aizatshafiq said...

ery farieha-

setakat ni...rasenya la...

KL drift je yang memaparkan filem pasal kereta...

cuma...mungkin jalan cerita agak stereotaip sikit kot...

=)

kanip mito san said...

best sgt ke cite ni...

aizatshafiq said...

kanip mito san-

better dari pada KL drift yang dulu...

Hazzy Ishak said...

tak tgk lagi pun
huhu

afzainizam said...

Salam ziarah salam muhibbah dari
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

Katanya filem ni menelan belanja beso.... dan boleh box office lah...

Insya Allah kalau ada tema nak gi gak ngok kat wayang....

bella said...

sory2 ,,,, lambat lak i nak post coment kat sini ... ekekeke .. saya pon dah tengok evolusi ... best jugak .. saya bagi 3.5 bintang .. yang bengang bila scha kena tendang .. ARGHHHHH sob sob ... yang pasti adnan sempit 4.5 bintang ... :)

SwEetForEst said...

lom tgok lg..
^___^

aizatshafiq said...

hazzy ishak-

gi la tengok...

boleh la kita sama-sama menilainya...

aizatshafiq said...

afzainizam-

kalau tak silap 2.5 juta kot...

tak pasti sangat la...

aizatshafiq said...

bella-

betul2...

andan sempit ada kelainan lagi...

memang best pun adnan sempit...

aizatshafiq said...

sweetforest-

try la gi tengok...

hehehe...

Anonymous said...

aku x tengok pun....tak menarik minat aku untuk tgk pn..

walaupn x tgk pendapat aku la..filem ni mcm tin kosong...bunyi bising tp kosong..mksdnya: cite2 tu memang gempak, ganas, promosi hebat....tp apa message dia nk sampaikn....

aizatshafiq said...

Mr. Homosapiensz-

Mungkin tu pendapat anda...

Lain orang lain pendapat...

Dari segi jalan cerita memang agak kurang menarik...

Tapi cuba kita tengok filem orang putih...Ada ke mesej yang nak disampaikan?...

Sebagai contoh...Solomon Kane...

fitrijohari said...

aku x tgk lg...tp tgk trailer cite ni cm best je..huhu