March 4, 2010

Tanda-tanda Kiamat

Korang pernah duduk dan terfikir tak akan banyak diantara tanda-tanda kiamat yang makin ketara dalam masyarakat kita?...

Aku terbaca artikel INI.


Boleh kata diantara semua tanda-tanda kiamat mengikut hadis Rasulullah s.a.w. telah jelas kelihatan...Tidak aku nafikan...Antaranya:

1. Penaklukan Baitulmaqdis

Jelas kelihatan, setiap hari mesti ada berita yang dikhabarkan tentang pihak Yahudi yang semakin menguasai Baitulmaqdis. Namun dengan kekuatan Palestin, remaja-remajanya mereka masih mampu mempertahankan Baitulmaqdis.

2.Zina berleluasa di merata-rata

Rasanya tak perlu lah aku ulas lebih lanjut...dan aku raa semua orang menyedari akan keadaan ini...Hampir setiap hari kita diberitakan tentang kes buang bayi...jadi secara tak langsung ini merujuk kepada zina yang kia berleluasa.

3.Orang hina mendapat kedudukan terhormat

Fikirkan sendiri...Terdapat contoh di Malaysia yang telah menunjukkan tanda-tanda ini...

4.Banyak wanita yang berpakaian tetapi hakikatnya telanjang

Kebanyakan...dapat kita lihat dimana-mana sahaja...malah mereka masih tidak menyedari akan keadaan ini...bagi mereka...ini adalah fesyen...BETUL TAK?...

5.Bermaharajalela alat muzik dan penyanyi -penyanyi wanita

Renung-renungkan lah...Dan aku akui, aku sendiri bermain alat muzik...


untuk lebih lanjut sila rujuk artikel INI...dan diharap kita menyedari akan keadaan ini...





2 comments:

bhacosem said...

agreed..:S

ade jgak yg mmg mengaku diri sbg tanda kiamat - gay, lesbians..

hurrmm..nauzubillah..moga kite mnjadi di 'kalangan yg berjaya dan bukan yg dianiaya' :)

aizatshafiq said...

bhahmz-tu antaranya jugak...

bila bertukar jantina...

nauzubillah...

dah banyak tanda-tanda yang ketara...