March 2, 2010

Sudah Solat?...

Semakin hari kita semakin mengecapi kejayaan di dunia...semakin hari kita semakin lupa akan tanggungjawab kita sebagai manusia...Kejayaan yang datang daripada Allah s.w.t. dilupakan...Semua menganggap bahawa kejayaan tu datangnya daripada usaha diri sendiri...bukan la daripada Yang Maha Esa...Di sebabkan itu semakin hari semakin ramai yang tidak menunaikan solat...aku akui, aku pun kadang-kadang tertinggal juga solat fardhu...tambah-tambah solat subuh...aku akui aku hambaNya yang lemah...sering kali tergoda dengan godaan syaitan...

Tadi aku terbuka satu artikel yang mengisahkan tentang 10 jenis solat yang tidak diterima...adakah aku termasuk dalam golongan sedemikian?...

Aku ada juga terjumpa artikel tentang seksaan meninggalkan solat...Ya Allah...

Aku sering kali melihat ramai orang yang lebih mementingkan perkerjaan yang mereka lakukan...Aku sebenarnya malu...dan aku malu dengan diri aku sendiri...
Islam dah pun mengingatkan kita akan solat itu tiang agama...dan kadang-kadang aku akui aku tak menegakkan tiang yang hampir roboh...

Allah s.w.t dah pun menunjukkan balasan dan azab di dunia...tapi ramai diantara kita yang mengambil sambil lewa akan perintahNya...

Insyaallah...kita sama-sama mengingatkan antara kita...

2 comments:

bella said...

saya suka sume penceritaan dalam blog awak ...

aizatshafiq said...

bella-thanx for supporting...

ape yang saya tulis...adalah ape yang saya rasa...

dan saya lihat...