October 15, 2010

Kenangan outdoor aku | Bila la aku boleh join aktiviti ni lagi ye

Tengah aku duduk bosan-bosan dalam bilik ni. Aku  bukak la gambar-gambar lame. Time tengah belajar kat Kolej dulu. Teringat plak hobi aku time tu. Dah lame jugak tinggal hobi tu. Kira setahun jugak la. Hobi panjat gunung. Masuk hutan. Pergi kat air terjun. Memang best. Tapi tu semua dulu la. Sekarang ni agak susah. Sebab ye la kan, bila dah habis belajar ni mane nak sempat. Asyik dok umah je. Member-member pun dah ramai yang berpecah. Nak kumpul balik tu susah jugak la. Jadi kalau betul-betul nak pergi kena plan dari awal.

Macam tu la gayenye. Jadi memang tak sempat nak pergi la. So, kat bawah ni la gambar-gambar kenangan time dalam hutan. Memang rindu nak masuk hutan lagi. Tapi tak tau la bila pulak aku boleh masuk hutan macam dulu-dulu. Ni semua aktivit outdoor aku sepanjang aku bergiat aktif start tahun 2007 hinggalah 2009.












Banyak kenangan yang aku dapat bila join aktiviti ni. Paling aku boleh ingat, yang paling teruk kat Gajah Terom. Bab pacat kat Gajah Terom memang tak boleh dipisahkan la. Tambah pulak dengan kawasan kem site yang agak kecik. Lepas tu, sumber air pulak besar lopak air je. Memang merana jugak la time tu. Tapi, bila dah tawan Gajah Terom, sangat-sangat gembira. Sebab tu aku rasakan tu adalah Gunung yang palin mencabar yang pernak aku daki. Sampaikan aku jatuh cerun pun kat situ jugak tau. Tapi Alhamdulillah, takde ape-ape.

Memang sangat-sangat rindu nak masuk hutan lagi. Tapi memandangkan masa yang tak sesuai dengan kawan-kawan yang selalu join pun dah pecah-pecah. Susah la nak kumpul balik macam dulu. Mungkin lepas ni aku nak involve dengan island hopping pulak. Hehehehe. 

8 comments:

Nur Suaidah Bachok said...

haku dah lama gilak tak masuk htuan dan daki gunung.. last aritu Gunung Ledang. Memang terbaik ah kan :)

tersama lak minat ni. hahaha! btw gmbr air terjun berkelah 2009 tu cantik ok!!! :D

aizatshafiq said...

@molmolla

hahahaha...
boleh tersame lak kan?...
kat air terjun berkelah tu memang cantik pun view...
tapi lagi best kat chemarong...cuma aku tak letak gambar air terjun tu...
lagi bertingkat-tingkat...
hehehehe

Nur Suaidah Bachok said...

baru stylish dowh bertingkat!! aigoooo.. ttbe rasa nak g redah air trjun.. hang sengal~

ehhh!! terdatang komen lg.. abes aku jd top commentator nt :D

aizatshafiq said...

@molmolla

hahahaha...takpe2...
nanti ko boleh beat ery...
=p

Nur Suaidah Bachok said...

bukan ery jekkk! si ayaz tu sekali.. miahahahah~ :D

Nur Azila Ismail said...

macam best jer .. nak g jugak :) hehee

Unknown said...

cantiknya air terjun!=)

Unknown said...

woi su!

lebeh nampak

wakakakaka.

hah aku tak ske aktiviti2 gini
aku tak lasak
wahahaha