October 7, 2010

Hari yang aku rasakan paling sibuk

Hari ni seharian aku menyelesaikan kerja. Maklum kalau korang ingat semalam kan aku dah dapat surat 'EXTREMELY URGENT' Courier. Sebab tu aku sibuk sikit hari ni. Kalau korang yang setia mengikuti aku punya blog. Dari awal tahun dulu, mesti korang tahu tu surat ape. Sebenarnya surat semalam yang aku terima tu adalah tawaran kerja dari sebuah syarikat.

Lame jugak la aku tunggu surat tu. Dari screening time aku masih belajar awal tahun hari tu, lepas tu interview kat Berjaya Times Square, kalau korang masih ingat entry aku pasal Seharian Interview, Hasilnya Hotel 5 bintang. Dan sekarang ni baru aku dapat offer letter. Kira makan masa 10 bulan jugak la nak tunggu keputusan ni. Cukup mencabar dan mendebarkan betul. Hehehe.

Bila dah dapat surat tu banyak nak kena settle. 


  1. Kena daftar kat KWSP
  2. Kena gunting rambut, sebab nak ambik gambar passport. Hehehe.
  3. Kena fotostat semua dokumen yang diorang nak.
  4. Isi form. Banyak jugak la.
  5. Kena bace agreement pulak. Biase la tu. Dah namenye nak masuk kerja. Kena la tau jugak latar belakang company kan?
So, hari ni aku dah la settlekan beberapa perkara. Banyak lagi yang tak settle. Jadi kena tunggu Ahad la dulu, sebab kat Kota Bharu ni dah cuti. Kena la tunggu Ahad. 

Sekarang ni baru lah aku dapat mengadap laptop ni. Nak update entry tak sempat pulak hari ni. Pukul 7 petang baru keluar entry baru. Hehehe. Lewat betul. Ape-ape pun thanks kepada mereka yang masih lagi sudi datang blog aku hari ni ye. Maaf sebab hari ni busy sikit ye.

=)


8 comments:

Ratu Syahadah said...

dpt keje kt company ne ? congrats ey

aizatshafiq said...

@Ratu Syahadah

hehehe...
kite tunggguuu !!!
=)

Kalamhati said...

wah dah dapat keje adik akak ni..tahniah ye!..=)

CPFZ said...

ohh..
tahniah la ye en.aizat..
slmt bkerja dan slmt maju jaya..
^.^

aizatshafiq said...

@kalamhati

thanks akak...
=)

aizatshafiq said...

@ayaz

thanks...
=)

CPFZ said...

ehe..
ni pasni bleh laa mntak dia belanja..
wee~
:p

aizatshafiq said...

@ayaz

hehehehe...
insyaallah...
=)