October 27, 2010

Facebook tempat mencari jodoh ke?

Masih berkisar pasal Facebook. Kalau korang perasan 2,3 hari ni aku banyak tulis pasal Facebook. Bukan pasal Facebook tu. Tapi pasal pengguna-pengguna Facebook tu sendiri. Dan aku yakin, korang yang membaca blog aku pun tentu ae account Facebook ni kan. Mustahil la kalau korang sekarang ni takde account Facebook. Betul tak?

Facebook sekarang ni dah boleh jadi tempat mencari jodoh ke? Aku ade jugak tengok beberape profile yang ade dalam friend list aku. Aku tak kenal pun. Cuma mungkin ade dalam friendlist aku. Banyak diantara mereka ni yang mempromote diri mereka. 

Tambah-tambah bila dalam part perubahan Relationship status. Korang bayang sendiri la. Bila dah tukar je status tu. Mesti komen akan mencurah-curah. Tak tipu punye. Betul tak?


Ade jugak yang promote diri mereka ni single. Siap buat caption pada gambar yang cakap diorang ni single. Especially perempuan la. Yang lelaki aku tak jumpa tak tau la kalau korang jumpa kan. Yang promote tu biasa la. Dedah sana, dedah sini. Kalau boleh segenap pelusuk tubuh tu nak tayang. Tapi tak sampai tahap 18sx je la. Hmmm. Aku pun tak faham. Memang perlu ke nak ade pasangan sekarang ni?

Kalau tak bercouple tu. Korang ni bermasalah ke? Sebab orang lain semua dah ade pasangan. Tapi 'engkau' tak ade. Sebab tu 'engkau' ni bermasalah. Macam tu ke?

13 comments:

Unknown said...

maybe.

jodoh kita sapa tau kan?

haha.

tika said...

huhu..mcm org kurang kasih syg pun de gak dorang nih...xpun sesaje nak test market...
uish,test market?haha,cam jual diri la plak...

Nur Azila Ismail said...

taw x pe aizat , boleh percaya ke cinta internet ni ? bagi saya ia cuma menambah masalah sahaja :)

Syafrizal said...

mungkin ye mungkin tidak
apa2 hal pun memang facebook dah ada macam2 kerenah..
siap ada photographer berani amik gambar model yang teramat seksi
melayu plak tu
aku geleng kepala.. berani sungguh

Kalamhati said...

hehe gitu ek..akak tak perasan lak.macam2 gaya lak..

aizatshafiq said...

@ery farieha

betul2...
sangat setuju dengan pendapat tu...
=)

aizatshafiq said...

@tika

test market?...
mungkin jugak...
mane tau kot2 boleh jual lebih....
hehehehe

aizatshafiq said...

@nur azila ismail

boleh jugak kot...
sebab ade jugak pasangan yang dah pun selamt mendirikan rumah tangga tau...
bermula dengan kenal-kenal di internet..
=)

aizatshafiq said...

@syafrizal

ye ke?...
tak tau plak...
tu memang tahap daring tu..
sekarang ni orang sanggup buat ape saje...
tak pikir2 dah...
=(

aizatshafiq said...

@kalamhati

sekarang ni macam-macam kak..
kadang-kadang tu sampai tak sangka betul...
=)

Yatre Hayati said...

Kadang-kadang betul jugak yang ada orang bertemu jodoh dari Facebook. Tapi jangan tersilap langkah kenal dengan orang sudahlah.

I'm addicted to Facebook !

titirara said...

die tgk semua org couple die pun nak la . padahal takde pun , sesaje eksen :p

Anonymous said...

hye frens..

cari jodoh eh?

masuk sini...
Carried out by well meaning people….
semoga ramai yg single ketemu jodoh nye. TQ.
for professionals with income only. http://www.facebook.com/pages/Tiada-Dusta-DiAntara-Kita-Mencari-Jodoh/109461145806549?ref=ts