October 25, 2010

Broadband pun ade datang bulan jugak tau

Hari yang di nanti dah pun sampai. Hari ni baru dapat mesej dari CElcom yang cakap penggunaan Bandwidth bulanan aku dah sampai pun ke had 5Gb. Macam kebiasaan, speed internet aku akan dicontrol.  Jadi nak bukak satu-satu web page pun susah. Yang laju pun kalau bukak twitter je. Tu pun kadang-kadang pun lembab jugak. 


5Gb sebulan bagi aku ni cukup-cukup makan je. Ni memang langsung tak guna untuk download. Kalau aku guna untuk download aku rasa dah lame dah habis bandwidth bulanan aku. Tapi tinggal 3 hari lagi baru la speed aku akan kembali normal. Sebab 28 haribulan baru speed normal balik.

Aku ade jugak survey pakej baru yang lebih sesuai. Lebih 5Gb dan murah. Bila tengok-tengok balik, makin mahal tu ade la. Hmm. Kalau sekarang aku pakai yang promosi dulu untuk student RM 50 untuk 5Gb. Tapi sekarang ni RM 50 hanya untuk 3Gb. Sebab tu aku rasa baik stay dengan pakej sekarang. Lagi untung. 

Jadi kat mana usaha nak galakkan orang pakai broadband? sebab sekarang ni kan makin mahal. Kadang-kadang tu ade jugak yang tak mampu. Lepas tu, kalau murah pun, bandwidth bulanan setakat 1 Gb. Cukup ke? 

Hmmm.

16 comments:

Kalamhati said...

huhu taktau ngat pasal broadband sbb akak pkai streamyx..=)

Unknown said...

tak cukup la 5gb.. line slow satu hal, takde lappy lagilah sengsara.. awwww

CPFZ said...

hmm..
sama la kita..
asek2 ter'over',
padahal tade laa download ape2 fail yg besar2,or download muvee..

scya lollita said...

tak ckop duet nak baya .
duet mak banyak lah h0h0

Anonymous said...

tak pernah guna. sebab tu kuno pasal hal broadband ni xD

Sayang Amirah said...

ramai orang kata bb celcom x bagus.. conclusion:

gunalah digi broadband..
hahahaa

aizatshafiq said...

@kalamhati

kalau streamyx tak perlu nak risau pasal ni sangat...
tak macam broadband...
huhuhuhu

aizatshafiq said...

@anastasia ann

5gb tu bg sy ok la jugak...
sebab tinggal lagi 2 hari untuk new bandwidth...
tengok atas penggunaan jugak...
kalau bukan jenis download2...
5 gb tu dah cukup...
=)

aizatshafiq said...

@ayaz

hahaha...
tu la pasal...
bila pakai broadband jangan main download2...
tu je kekurangan broadband...
hehehehe

aizatshafiq said...

@scya lollita

hehehehehe...
takpe2...
tak keje boleh mintak mak sponsor lagi...
=p

aizatshafiq said...

@maisara pot pet

ye ke...
kalau guna broadband ni...
kesabaran nak kena tinggi tau...
hehehehe

aizatshafiq said...

@sayang

ye ke?...
setakat ni rasenye celcom ok lagi...
hehehe...

CPFZ said...

haha..
tyme awal bulan je laju tak hengat,
sekali dah akhir bulan camni,
mula ah..
slow giler babeng...
ceh..sabau aje laaa..

aizatshafiq said...

@ayaz

hehehe...
tu la dilema mereka-mereka yang pakai broadband...
=)

Syafrizal said...

Malaysia kan ada kualiti dan infrastruktur internet yang hebat dan membanggakan.. (nada perli)

zul said...

sengal tul... nak tulis comment pun berjanggut tunggu loading..