October 2, 2010

Aku hangin dengan Celcom Broadband sekarang ni

Aku cukup tak suka dengan Celcom Broadband sekarang? Sebab ape. Sebab Celcom Broadband dah tak best macam mula-mula aku guna Celcom Broadband. Kalau dulu, aku memang puji habis dengan Celcom Broadband. Sebab memang laju sehingga mengalahkan Telco lain. Tapi sebab ape prestasi Celcom Broadband semenjak dua menjak ni cukup tak best? Sangat-sangat menyakitkan hati.


Terus terang aku cakap, line Celcom Broadband sekarang ni cukup tak stabil. Aku pun tak tahu sebab ape. Kadang bila dah dapat 3G line. Boleh pulak terdisconnected. Bila dah dapat HS @High Speed boleh pulak terdisconnected. Pelik. Dan cukup pelik. 

Line memang tak stabil. Kadang-kadang tu connection speed dari HS langsung terputus. Sampai aku kena connect balik broadband aku. Memang pelik. Sebelum 2,3 minggu ni tak pernah pun jadi macam ni. Hairan betul.

Berapa ramai blogger kat luar sana yang gunakan perkhidmatan Celcom Broadband? Korang ade hadapi masalah yang same dengan aku tak? Kot-kot aku je yang hadapi masalah macam ni. 

14 comments:

CPFZ said...

aizat,
aku juga begitu..
semenjak 2menjak ni laa,
ah,asek2 DC..
menyampah aku..

tika said...

huhu..sy guna maxis!heheh...
dlu pnah pnjam clcm bband yg mmbe pnye n mmg mendukacitakan...tu sbb amik maxis bband

liyani rasdi said...

sy sgt setuju!!!
sy pengguna celcom broadband....
tp sgt menyakitkan ati....:((
kecewa sungguh....
makin hari maikn teruk....huh!!!
do something mr. aizat....:P

aizatshafiq said...

@ayaz

tu la pasal...
hairan jugak ni...
semakin hangin ade la...
huhuhu

aizatshafiq said...

@tika

ooo...ye ke...
tak try gune maxis lagi...
huhuhu...
tapi sebelum ni celcom lagi laju dari maxis...
sekarang ni tak tahu sebab ape lembab sangat...

aizatshafiq said...

@liyana rasdi

same la kite...hehehe...
tapi tak boleh nak buat ape dah...
tanye celcom mesti diorang cakap tengah upgrade la...menyampah jugak ni...

Unknown said...

dulu pakai celcom jugak..tapi lmbt tak hengat.teros tukar maxis.lajooo!!

CPFZ said...

dan aku juga penah guna maxis,
hasilnya kureng memuaskan,
bila kat area 3G,
mmg laju tp kdg2 x dpt connected pun,
kdg2 asek DC..
hampeh btul..
kena gune WiMax kot?

abigemok said...

dem punya celcom. Dah ramai member bgtau celcom ni tak guna line tp aku x caya. skrg dah dkt sebuln aku guna celcom n dah dkt 3 minggu aku bergelut dgn mslh connection. Aku boleh connect dgn line 2G je! Kalau nk line HS kena tgu jm 3-4 pagi!

Aku kol careline suh aku guna line 2G dem! Aku Email kat diorg bertubi-tubi. lepas tu smlam data cap aku dah habis. pastu diorg slhkan aku cos dah guna lebih padahal baru je smlm bandwith habis. Tapi service dem poor weeks ago! Bengang!

jm ramai2 pakat saman celcom

Hasrol Nizam said...

ramai dah lari ke maxis..

aizatshafiq said...

@una baharudin

ye ke?...
nak kene try jugak ni...
nanti nak usha2 pakej terbaik dulu...
hehehe

aizatshafiq said...

@ayaz

ye ke...
susah betul sekarang ni bila bergantung kat broadband...
yang paling baik tetap streamyx...huhuhu

aizatshafiq said...

@kyuubi_85

yang tu aku sokong...selalu2 kita yang dipersalahkan balik...
tu yang tak best tu...
huhuhu

aizatshafiq said...

@Hasrol Nizam

adakah aku pun kene buat macam tu?...
masih boleh dipertimbangkan lagi...
=p