June 10, 2010

Senario bola sepak

Bola sepak...

Satu sukan yang tidak asing lagi bagi semua penduduk di bumi..Bola sepak boleh membawa kepada kebaikan dan juga boleh membawa keburukan...Petang tadi aku baru pulang dari menyaksikan satu perlawanan bola sepak yang telah disertai oleh GMI...iaitu tempat yang aku menuntut sekarang...Kejohanan liga bola sepak IPTS yang disertai oleh Kolej aku dah sampai ke peringkat suku akhir...GMI bertemu dengan Unisel...Satu perlawanan yang menarik...masing-masing memberi satu corak permainan yang baik sebab masing-masing mempunyai tujuan ke separuh akhir...

Separuh masa pertama berkesudahan 0-0...apabila masuk babak kedua...Perlawanan semakin sengit..begitu juga penonton...aku lihat satu perlawanan psikologi apabila penyokong team aku GMI agak emosi...sebab kita memang nak menang...di tambah pula main dekat tempat yang dekat dengan kolej...UKM...tak jauh pun...SO ramai la penyokong yang datang nak bagi sokongan...termasuk la aku...


Tapi aku agak terkilan juga..sebab time tu penyokong team aku macam nak mengata habis-habisan dekat team Unisel...kutuk macam-macam...sebab aku rasa tak patut...tapi tu la lumrah bola sepak...kadang-kadang emosi mengatasi segalanya..Jadi time tu memang ketahanan mental pemain menjadi faktor utama...Kalau tak tahan dengan psikologi penonton...emosi akan mengatasi segala-galanya...

Tapi apa-apa pun permainan yang ditunjukkan oleh pemain-pemain Unisel tadi agak baik...Walaupun team GMI memberi tentangan sehingga minit ke 120...kira dah masuk masa tambahan...Apa-apa pun syabas...dan bila balik tadi, aku dan member akui yang pemain GMI tak cukup training...jadi tak boleh nak salahkan sape-sape pun...

p/s: Siapa-siapa pembaca dari Unisel sampaikan selamat berjaya aku kat budak-budak bola korang ye...

2 comments:

Unknown said...

laaa
datang ukm x gitau ;P

aizatshafiq said...

ery farieha-

hehehe...
len kali sy bgitau..

td tgk bola jugak ke?..

=p