June 14, 2010

Kalaulah hukum hudud boleh dilaksanakan...

Bila start je nak cuti semester...Kes kecurian kat Kolej aku berleluasa...Time ni la laptop banyak hilang...Boleh kata tiap-tiap hari ada kes kecurian...Tapi tu la senario kat kolej aku bila time nak cuti...Yang menjadi masalah bila mereka-mereka ni tak pernah kena tangkap...

Dulu pernah sekali ada kes kecurian kat kolej aku...Sampai dekat 30 lebih laptop hilang dicuri...termasuk la aku punya PSP...Tapi mungkin tu dah bukan rezeki aku kot...Yang kesiannya pada siapa-siapa yang hilang laptop...Maklum la...di tambah dengan assignment ke...Important data ke...bila dah kena curi...semua tu confirm hilang...Bukan nya pencuri tu nak fikir semua tu...bangang betul...

Tadi time aku nak keluar pergi makan pun kena check kat pak guard...Nak check sama ada aku ni pencuri laptop ke...Aku ikut je procedure...Maklum la...dah tugas diorang...Kalau diorang dah buat macam ni dari dulu lagi...aku rasa Insyaallah kes-kes macam ni boleh dikurangkan...


Lagi satu kan...Kalau Malaysia ni buat hukuman hudud...Aku rasa memang masalah gejala-gejala sosial macam kes-kes curi, buang anak pun dapat dikurangkan...Kalau tak dapat tunjuk live pun...buat la siaran ulangan...maybe boleh tunjuk kat TV...baru ada kesedaran...

Tapi boleh ke semua tu berlaku?...

10 comments:

Azizah Omar said...

lumrah dunia. dila kan duk hostel. kat hostel pun banyak. yang peliknya, perempuan pun same je. huhu.

aizatshafiq said...

dila is azie-

btol2...
sekarang laki dengan perempuan sama je...
hmmmm...

Aujinz said...

hilang laptop kat kolej?

wow!..
hebat! ..

kitatauke said...

patutnye mmg negara kita laksanakan je hukum hudud ni....kate negara islam...tapi hukum islam..taknak apply.....juz nak name je islam....bila org kate bukan islam...reti plak nak marah....

Kyosingcat said...

Kalo laa hukum hudud dijalankan skang mesti ramai yang kudung2 n segale macam x cukop sifat ekeke [masalah sosial banyak sangat kan]. Tapi tu untuk permulaan je, lepas tu berkurang kowt. Tapi masalahnye, akan ke dilaksanakan? hmmm..ntahh laa.

Latest Entry : Bertaubat Selepas Melihat Gagak. Kenapa? :)

En. Epai said...

sokong hudud....

aizatshafiq said...

kitatauke-

betul tu...
aku stuju...
cuba bayangkan...
kalau diorang tunjuk life hukuman sebat kat TV...
aku rasa secara tak langsung peratusan kes rogol turun mendadak...
cuba bayangkan...

aizatshafiq said...

Aujinz-

tu sudah menjadi kebiasaan bila nak start cuti...
arghhhh...

aizatshafiq said...

Kyosingkat-

itu la pasal...
sebagai negara Islam kita patut cuba untuk praktikkan...
tapi boleh ke?...

aizatshafiq said...

e5-

sokong2...
yeahhhh...
=)