June 15, 2010

Ladies Coach untuk KTM Komuter...Ada perbezaan ke?...

Aku memang dah agak lama tak menggunakan perkhidmatan komuter...So...semalam aku naik komuter nak pergi Mid Valley...Sebelum aku pernah dengar yang komuter sekarang menyediakan satu "coach" yang hanya di khaskan kepada kaum wanita...tetapi semalam aku tengok ada je lelaki dalam "coach" yang terang-terang dah tulis "ladies only"...

Kat situ aku dah mula timbul pelbagai persoalan...Diorang ni pandai membaca tak?...Atau saja buat-buat tak nampak?...Atau pu n mereka ni memang saja berniat nak berada dalam gerabak yang dipenuhi wanita?...Atau mereka ini memang mat keranjang?...yang tu semua persoalan yang timbul dalam fikiran aku...

Kalau lihat kembali pada logo-logo dan juga banner yang terdapat kat stesyen-stesyen KTM Komuter rasanya tak menjadi masalah untuk kita faham apa maksudnya...ditambah pula dengan logo-logo yang ditampal pada pintu Komuter...Kalau aku la...memang aku malu nak masuk dalam gerabak tu...sebab dah terang-terang tulis Koc Wanita...

Tapi itulah yang menjadi senario rakyat Malaysia...Sukar untuk mengikut peraturan...Yang pentingkan kepuasan diri...Sebab malas nak jalan jauh pergi dekat koc lain...sedangkan bukan jauh pun...

8 comments:

N U R U L said...

rase cam tak efektif lah ladies koc tue..hurmm..lelaki pun nak jadi pempuan..hehe..semua org sumbat masuk dlm tue..hehe ;p

Unknown said...

kekadang laki yang naik tu bkn rakyat msia
huhuhu

aizatshafiq said...

Berys-

nampak gayanya mcam tu la...
pihak KTMB perlu fikir cara lain...
sebab macam takde perbezaan pun kalau naik ladies coach...

aizatshafiq said...

Ery Farieha-

btol2...
tu apa yang saya nampak semalam...
ramai foreigner...orang kita pun ada jugak...
diorang ni pandai membca ke?...atau saje buat-buat tersilap masuk?..

Usy@M^^ said...

buat x bersngh2... kate nl saman bla de lelaki msk coach utk girl.. awal2 je smngt lps tu senyap...
Saya Suka Cara Kamu Berfikir

aizatshafiq said...

syamsul anuar-

itulah budaya kat Malaysia...

hangat-hangat je...

ZaLIELoVEfARrA said...

saya la designer bagi ladies coach tu...pada pendapat saya benda ni sebenarnya dalam percubaan... lihat sahaja masih ada jugak kaum lelaki masuk ke kawan ladies kan... so salah sapa?

mengikut kaji selidik saya... akan ada logo baru atau kawalan lagi ketat disetiap gerabak yang terpapar stikers atau perkataan ladies coach...jikalau ingkar akan diambil tindakan sewajarnya...

so tunggu.....

aizatshafiq said...

@zalielovefarra

ooo...ye ke...
hehehe...ok...akan ku tungggu....
=)