June 10, 2010

My Water Moments


Cantikkan !....

Aku saja letak gambar ni dulu...sebab aku kecewa kerana tidak memiliki sebuah kamera yang bercirikan waterproof...banyak gambar aku yang berada berdekatan dengan air terpaksa diambil dari jauh...sebab aku takut kamera aku terkena air...maklum la...kamera sekarang agak mahal...kalau di tambah pula dengan ciri-ciri waterproof...sudah tentu akan menjadi lebih mahal...jadi aku sebagai student memang tak mampu untuk memiliki sebuah kamera yang tercanggih dan mempunyai ciri-ciri waterproof...

Tup..tup...

Sony dah lancarkan satu produk baru...Iaitu kamera Sony Cybershot TX5...Aku cukup teruja bila Nuffnang keluarkan iklan ni...Sebab aku cukup mengimpikan nak pakai kamera yang bercirikan waterproof...Sebelum ni aku memang tak pernah ada kamera yang secanggih ni...

Spec kamera memang puas hati...Korarng tengok maklumat kat bawah...

DSC-TX5 10.2 MEGAPIXELS

Ciri waterproof sehingga 3 meter
Dilengkapi ciri-ciri: Handheld Twilight
                                  Sweep Panorama
                                  CMOS sensor
                                  BIONZ Image Processor
                                  25mm wide angle Carl-Zeiss Vario Tessar Lens
Selain tu kamera ni juga shockproof, dustproof dan juga temperature proof...memang tahan lasak untuk seseorang yang sukakan aktiviti outdoor macam aku...
   
Hobi aku selalu melibatkan air...sebab aku suka pergi outdoor kat kawasan air terjun...Jadi bila tidak ada kamera yang waterproof...aku terpaksa mengambil gambar dari jauh...Jadi kualiti gambar pun tak berapa elok...Korang sendiri boleh nampak kat gambar-gambar yang aku ambik...


Gambar kat atas ni  aku ambik masa member aku buat show jumping macam dolphin...Tapi agak kabur-kabur sikit...sebab agak jauh jugak aku ambik gambar ni...Jadi tak boleh dapat satu gambar yang berkualiti...(sebab kamera aku tak boleh kena air)....


Satu lagi gambar aku dan member-member yang berdekatan dengan air terjun...Tak jugak clear...sebab ambik dari jarak yang agak jauh...Sebab tu aku nak kamera yang bercirikan waterproof...bila dah ada kamera waterproof baru puas hati aku nak ambik gambar dekat dengan air...



Banyak pilihan warna...dan aku suka dekat warna putih...nice...Aku sangat suka dengan kamera ni...Mana la tahu kalau aku dipilih sebagai pemenang...Aku memang amat berpuas hati...sebab aku dah banyak guna barangan Sony...dan tak pernah kecewa dengan Sony...

Untuk info lebih lanjut pasal kamera ni...Korang boleh klik link kat bawah...

12 comments:

aion said...

wahh! dah join? baru je tergerak nak join tp tak buat2 pun post nye. hehe

good luck!

s h a said...

hehe...beshkn camera ni...nanti nk g snorkelling lg nk kena beli satu ni...

Unknown said...

nasib camera tak rosak habis.tapi kecewa gak.aa.nak camera baru.

cik aiEnZ said...

wow...sy pown minat camera2 ni
tapi sme la ta mmpu nak bli yg canggih2 bagai
huhu

aizatshafiq said...

aion-

thanx...
nanti ada masa join la...
bukan senang nak dapat peluang...
mana taw...kalau ade rezeki ker...
hehehe...

aizatshafiq said...

shee-

btol2...
untuk time bila nak guna dekat dengan air...
frust sebab takde kamera nie...
harap2 menang la...
=)

aizatshafiq said...

aku fobia-

join2...
ada rezeki boleh dapat kamera ni...
=)

aizatshafiq said...

cik aienz-

kita try la contest ni...
kalau ade rezeki dapat kamera free...
=)

Kuku Cegon said...

good luck ya!

aizatshafiq said...

lala lulu-

thanx...

=)

gnesop said...

good luck.. sy pun dah join

aizatshafiq said...

sop-

gudluck untuk anda juga...
=)