June 18, 2010

[Review] Lagenda Budak Setan

Lagenda Budak Setan....Aku dengan member panggil The Legend of Hellboy...hehehehe...

Semalam aku pergi tengok dengan "dia"...Sebenarnya niat di hati nak layan movie Karate Kid...tak pun A-Team..Tapi memandangkan sekarang ni musim cuti sekolah...So kesemua cerita yang ditayangkan dekat GSC Alamanda memang dah sold out...Kalau ada pun sit depan je...Tak syok sangat la...

So...Aku nak komen sikit pasal cerita Lagenda Budak Setan...Secara keseluruhan aku bagi 5/5...Memang best...Aku sebenarnya pada mulanya malas nak tengok...Sebab ye la...Macam jiwangjiwang sikit...Tapi bila dah tak ada cerita lain...Aku sapu je la...hehehe...

Cerita ni mengisahkan cinta antara Kasyah dengan Ayu...hahaha..Aku rasa aku tak payah nk cerita panjang-panjang...sebab aku tau ramai yang dah tengok cerita ni..Mana taknya...lakonan mantap Que Haidar...Siap main tampar-tampar lagi tu...Tampar Lisa Surihani pulak tu...Ish3...Panassss....Farid Kamil jugak mainkan watak yang hebat...dari rambut nak ala-ala Rio ferdinand...Tukar jadi rambut orang Afrika...last-last baru smart sket...hehehe...

Apa-apa pun...Jalan cerita yang menarik untuk cerita Lagenda Budak Setan....aku suka tengok plot cerita ni yang ada turun naik...kejap happy...kejap sedih...kejap lawak...Lagipun pelakon-pelakon cerita ni cukup berpengalaman...jadi tak mustahil kot...cerita ni boleh capai box office...dah seminggu di tayangkan pun...panggung penuh lagi...



Filem yang diarah oleh Sharad Sharan...Dengan memperkenalkan seorang pelakon baru Shiqin Kamal...Di adaptasi dari buku hasil daripada tulisan Ahadiat Akashah yang merupakan novel terlaris di Malaysia...Aku bagi 5/5 untuk cerita ni...

6 comments:

Unknown said...

wah2
tgk cte romentik dgn dia :P

iniAKU said...

aku dengo org ckp cite ni x besh.hehe.
tp dpend kt msg2 la kn

aizatshafiq said...

ery farieha-

"dia"?...
hehehehe

aizatshafiq said...

iniAku-

mungkin pendapat orang berlainan...
tapi aku rasa movie tu ok...
and then pelakon begitu menjiwai watak...jadi boleh cakap best kalau ikut genre cerita...
try la tengok...=)

peaNut said...

sokong sgt2..cter ni mmg best..peanut smpai titis airmata tau..apa2pun,,lakonan que haidar mmg paling mantap!!

aizatshafiq said...

peanut-

ye ke...
mmg feeling gile la nie...
hehehehe...

btol2...que haidar memang mantap...
=)