June 12, 2010

Day 1 : Hotel di Johor Bharu

Location: Johor Bharu


Aku baru sampai di Johor Bharu...tempat penginapan kitaorang dekat TuneHotels...Danga Bay...Ni pun dah di reserve oleh lecturer aku untuk pergi ke majlis resepsi perkahwinan dia...so..malam ni tidur dekat Tune Hotels...Kalau diikutkan daripada luaran...Hotel nni memang best dan menarik...Dan buat pertama kali aku tinggal di hotel ni...



Impression pertama terhadap hotel ni amat baik...disebabkan keadaan hotel yang agak menarik dan facility yang disediakan agak elok...Jadi aku tak anggap hotel ni satu hotel yang boleh dikatakan budget hotel...seperti mana yang diiklankan dekat iklan...Ditambah pulak dengan harga hotel yang berpatutan...

So...aku akan tinggal kat hotel ni untuk satu malam...Bila aku masuk kat bilik hotel...agak seronok bila tengok facility yang disediakan...macam toilet...LCD TV yang agak besar...jadi tak akan menghalang aku untuk tengok perlawanan bola sepak Piala Dunia...

Memang harga hotel ni murah...tetapi itu adalah untuk sewaan bilik sahaja...tidak termasuk dengan penggunaan TV...Air-cond dan juga hair dryer...kalau ingin digunakan...kena tambah lagi pakej yang disediakan...kira harga lain-lain...harga bilik yang kami sewa pun tak lah mahal...lebih kurang RM 30++...agak berpatutan jika dibandingkan dengan harga bilik hotel yang lain...walaupun disediakan dengan air-cond atau facility lain...aku rasa dekat hotel ni lagi selesa...


Jadi kalau nak tidur kat hotel ni untuk satu malam...amatlah berpatutan dan tak la nak membazir jika kita membayar untuk penggunaan yang tidak kita gunakan...contoh macam TV...kadang-kadang bukan sepanjang masa kita ada dalam bilik hotel nak tengok TV kan?...jadi kalau TV tak penting tak payah la ambik...air-cond pun sama...Kipas kat dalam bilik ni pun dah kuat dan sejuk...jadi tak berpatutan kalau nak ambik air-cond...bila dah jadi option...tu dah jadi satu pilihan bagi pengguna...

Aku setuju dengan konsep ni...

8 comments:

Wanie said...

tdo kat hotel TUNE ke???
ari2 kan, ad sog pakcik cte kat sy..
hotel tune ni asalnye hsptal..
pas2 berantu..huhuhu
juz nak smpikan ap yg sy tau..

aizatshafiq said...

Wanie-

ye ke?...
kat Tune Hotel yg mane?...
sy tdo kt Tune Hotel,Danga Bay...
rsnye tu kat Tune Hotel KL kan?..

dinda.teJa said...

yete??? sibbaik xberhajat nk tto kat TUNE hotel.. sbb member kate xbesh.. huhu

aizatshafiq said...

dinda.teja-

dkt hotel tune ni cukup selesa...
cuma dia hadkan penggunaan dalam bilik...
terpulang pada pilihan kita...
bayar untuk 1 bilik RM30++...dan cukup selesa...
cuma kita perlu tambah kalau nak guna facility lain...
rasanya boleh try dlu...
=)

sirNyokism said...

err nyebok sket leh..
hahah..
wanie..
tune hotel JB neh bangunan baru laa..
baru jeh siap lebeh kurg dua bulan lepas..
myb yg hospital tu kat tune hotel laen kut..
tak kat KL kat penang..
huhu..
eh btw tuan blog..
30rm jeh da buleh lepak hotel neh ker?
nnt balek UTm leh ah aku g try..
hahaha..
nice entry btw..
=DD

aizatshafiq said...

sirNyokism-

a'a...
aku tengok dekat websites tunehotel.com...
satu malam untuk bilik yang ade katil double bed RM30++ je...

pasal hotel tu...memang dekat KL...sebab member aku pun cakap yang hotel Tune kat KL tu dulunya adalah hospital...

Anonymous said...

salam tuan blog..

sy ader plan nak ker JB end of this year... so tgh mencari hotel murah.. ader terpk gak pasal tune hotel ni.. dgr org kata murah dan berpatutan.. so ader no. phone hotel tu tak.. nk try tanya lah...

aizatshafiq said...

@anonymous

ape kate kalau tengok kat website Tune Hotel..
pastu booking kat situ terus...
=)