June 22, 2010

Seharian Interview....Hasilnya Hotel 5 bintang....

Pernah tak korang interview dapat satu bilik yang boleh dikatakan bertaraf 5 bintang?...Buat pertama kali aku menjejakkan kaki aku dekat bilik di Hotel Berjaya Times Square...yang bestnya...penginapan aku kat sini di tanggun secara percuma...termasuk dengan makan tengah hari, malam dan juga sarapan...semua ditanggung oleh syarikat yang aku di interview...

First time juga aku kena interview sampai 2 hari...Hari ini sahaja aku dah memerah otak untuk menjawab soalan-soalan yang telah di wajibkan untuk dijawab...semua sekali ada 6 paper...start dari pukul 8 pagi sampai la 5 petang...memang lama...dan semua masa dihabiskan dekat bilik conference untuk aku jawab exam...

Interview yang terbahagi kepada 3 sesi...hari sesi ujian IQ dan kemahiran aku dalam mekanikal...lepas tu ada ujian bahasa Inggeris...dan esok aku akan masuk peringkat terakhir iaitu sesi interview...Petang tadi sahaja separuh daripada calon awal tidak layaj untuk sesi ketiga...

Alhamdulillah...sebab aku layak...dan disebabkan itu aku dapat penginapan di Hotel Berjaya Times Square...Alhamdulillah...


Ni la antara ruangan dalam bilik hotel tu..Bilik aku berlatar belakangkan Penjara Pudu...sebelum ni aku teringin jugak nak tengok Penjara Pudu dari atas...akhirnya impian aku tercapai...aku tak boleh nak upload gambar...sebab aku takde lagi kamera DSLR jadi kalau nak ambik gambar malam tu,,,tak cantik sangat la...


Korang tengok sendiri rate Hotel yang aku duduk...Wooowwww....Aku memang pertama kali duduk hotel yang harga macam tu...sebab aku ni tak kerja lagi...so...masih tak mampu nak tinggal kat hotel-hotel macam nie...


Tempat yang kitorang lepak makan...Kat sini la...

20 comments:

Zack Zaifull said...

tahniah dan selamat berjaya ke sesi seterusnya...

aizatshafiq said...

zack-

thanks zack...

Nas said...

waaa..bestnyer...ak xde pengalaman dok hotel..huhu

Unknown said...

wahhh
ko keje as ape ni?

semut lelabah said...

tahniah.. good luck utk sesi seterusnya. untuk jawatan apa ya?

aizatshafiq said...

nas-

takpe...
nty insyaallah ade peluang...

gud luck yer...

aizatshafiq said...

ery farieha-

hehehe...
nanti akan direveal...
sekarang ni wish me the best k...
=)

aizatshafiq said...

Hapiz Rahman-

nanti saya kongsikan ye...
=)
lagipun tak confirm lagi...
doakan saya yer...

nrabiatul said...

best nyee ..

aizatshafiq said...

dawy-

=)

ashraf said...

ko interview keje apa? syarikat apa tu? huhu mewah sungguh

aizatshafiq said...

ashraf-

tak nak disebut lagi...
nty kalau aku dapat aku cite ye...
=)

hAs's said...

congrates aizat~
umm tak seme org berpeluang.
so gunakan kesempatan sebaiknya,
all da best k!

**btw,u ni da habis blajar ke,
apply keje?

aizatshafiq said...

norhasmah-

thnx...
=)...

a'a...
skrang tgh apply job jgk...
Insyaallah kalau ade rezki dapat la tu...
wish me luck yer...
=)

akmar dean said...

seronok nye! nk jugak! ;)

s h a said...

wahh...beshnyew mx...congratz ye...n good luck...

nk jugak merase duk hotel mahal free...ekeke...jeles2...

aizatshafiq said...

akmar waldorf-

hehehe...
kalau ade rezeki mesti dapat nanti...
=)

aizatshafiq said...

shee-

thanks...
=)

tu la first time duk kat hotel macam tu...

hehehe...

norhidayu said...

eh?ko blaja kat mana awal sgt habis?
anyway,kiranya ko dah dipanggil kerja la kan skrng?(aku dah baca entry ko yg terbaru)
good luck ye..
keje pe ampai interview gile2 babas gitu?mcm nak jadi CEO je gamaknya..huhuhu

aizatshafiq said...

@norhidayu

blajar kat GMI je...
sekarang ni baru dipanggil kerja...
thanks BTW...
tak sampai CEO pun...
tapi memang nak masuk company tu agak susah la...
syukur Alhamdulillah aku dapat jugak...
=)