April 5, 2010

My Favourite Sport

Kali ini aku nak story sikit pasal "My Favourite Sport"...Banyak sukan yang aku minat sebenarnya tapi yang aku paling suka adalah mount hiking...Before aku cerita lebih jauh lagi dengan sukan yang aku minat...Aku rasa eloklah au story sikit pasal sejarah macam mana aku boleh terlibat dengan hobi yang boleh dikatakan mencabar ni...So korang tengok la gambar kat bawah ni...Mesti teruja kan...Bila korang sendiri tengok air terjun macam ni...Tiba-tiba korang rasa masalah korang hilang...Dengan ketenangan yang ada...


Aku memang dah lama sangat terlibat dengan aktiviti kehutanan sejak dari sekolah rendah sampai lah aku masuk Universiti...Memang best...Tambah-tambah bila kita duduk dalam hutan tu dengan keadaan udara yang nyaman...Langsung tak dicemari...Bunyi bising kereta pun takde...Yang ada hanyalah bunyi burung-burung...Bangunan pencakar langit?...Jauh sekali tak nampak...Pokok-pokok besar je yang ada...


Aku dengan member-member yang minat akan sukan mendaki ni...Tak di nafikan satu sukan yang boleh mebawa seribu makna...Mana tak nya...Kami rapat disebabkan kerjasama berpasukan...Kenal antara satu sama lain...Kerjasama antara satu sama lain...Untuk mencapai satu tujuan...Tu yang aku tengok bila kami sama-sama berganding bahu...So...Kalau ambik gambar sebelum pendakian tu perkara biasa...Masa gambar ni diambil semua masih lagi dalam keadaan segar...Kebiasaan...Hehehehe...


Sukan yang aku minat ni agak mencabar...Jadi ramai yang menganggap sukan ni susah untuk dipraktikkan tapi aku tak rasa yang sukan ni susah...Bila kita berada dalam hutan...Kita amat tenang...Tak boleh rasakan yang kita ni ada masalah...Tenang je...Kadang-kadang dalam hutan banyak yang dapat menguji kita punya ketahanan mental dan fizikal...Bila dah sampai je kat puncak atau tempat yang kita tuju...Fuuhhh....memang best...Rasa semua penat tu hilang...Tapi untuk kita sampai ke tempat tu semua kerjasama ahli kumpulan diperlukan...Maklumlah..."We need each other"...Tengok je gambar kat atas tu...Bila dah penat...Nak berjalan pun tak larat tau...Hehehehe....


Korang tengok je la gambar aku dengan member-member kat atas ni...Teamwork merealisasikan segala-galanya...Kami mandi di air terjun...Anda semua tahu di mana letaknya air terjun ni?...Sudah tentu hampir ke puncak...Dan perjalanan yang jauh ditambah dengan penat...Memang tak dapat capai la kalau tak ada matlamat dan juga team work dalam anggota pasukan...

Time ni jugak kami tak lupa nak gunakan product Adidas yang semestinya memberi kepuasan kepada kami untuk meneruskan perjalanan ke puncak..Adidas yang banyak memberi kesegaran kepada ahli sukan apabila dalam keadaan lesu dan lemah...dan sebab tu kami gunakan produk ni...Tengok sendiri betapa happy nya kami...hahaha...


Tujuannya satu...Untuk mencapai puncak tertinggi dalam satu-satu ekspedisi...Yang tu sudah semestinya...Bila sampai ke puncak...Segala-galanya hilang...Ditambah dengan kepuasan menakluk puncak gunung yang tinggi...Yeahhhh!!!



Project Alpha Season 2 is presented by Adidas Action 3
and
supported by P1 and MAS



6 comments:

faten muhamad said...

yeah..
faten ppon ske yg lsk pnye tmbh2 lau ad kayak!!!
luv kayak!!!!HO3

:D

aizatshafiq said...

faten muhammad-

kayak....yeaahhh!!!

ske jugak...

=)

juwei said...

macam ada kat stong-baha-ayam je.. :)




juweialhaj.blogspot.com

aizatshafiq said...

juwei-

hahaha....salah...

kt chemerong...gajah terom...

noorafzan.blogspot.com said...

bestnye soprt kamu..

aizatshafiq said...

noor afzan-

hehehe...

hobi...