April 15, 2010

Kehidupan Selebriti

Semalam aku oergi main futsal...Dekat Indoor Futsal Centre, Setapak...ni adalah first time aku main futsal kat situ...Kebetulan semalam member aku ajak main...Sebab ada friendly dengan KRU...fuyooo...KRU tu...So...dapat jugak la aku main futsal dengan Tomok...pastu ade jugak Edry Halim...Yang lain-lain aku tak kenal...hahahaha....

So...semalam aku dengan member-member bertolak la dari Bangi...Pukul 8 malam...Dekat pukul 9 baru sampai...Sebelum sampai tu aku terserempak dengan Datuk Yusof Haslam dengan A.Galak...Dalam kereta Nissan Fairlady yang dipandu oleh Datuk Yusof Haslam...So dari situ aku terfikir nak tulis entry ni...

Betul ke kalau jadi artist...Kita boleh jadi kaya?...

Tu persoalan yang aku nak timbulkan kat sini...Aku tengok ramai nak jadi artist sebab nak cepat kaya...Betul ke?...Sebab tu ramai yang berebut nak jadi artis...Sampai aku tengok audition untuk Mentor hari Ahad lepas siap nak ugut lagi supaya diorang diambil sebagai Protege...Sedangkan suara pun tak ke mana...Nak kata rupa pun tak berapa nak ada...Tapi dengan keberanian yang ada...Berani mencabar mentor supaya ambik dia jadi protege...Macam dah desperate sangat...Adakah mereka ni dah terlmpau desperate sehingga begitu sekali?...

Satu lagi...Bila dah popular...Nanti jadi lupa diri...Aku rasa korang sendiri boleh nilai mereka-mereka yang boleh diibaratkan kacang lupakan kulit...so tak payah la aku nak explain lagi...

Bila dah jadi artis...Kereta pun besar-besar...Tu time tengah naik...Bila dah jatuh...Baru nak kembali ke pangkal jalan...Tapi dengan semua kontroversi tu...Ada lagi ke orang nak pandang?...Bila dah jatuh masuk la dalam rancangan TV...mintak ehsan orang ramai...untuk bantuan...Tapi masa tengah popular?...

Tapi faktor-faktor tu semua orang dah tak kisah...Sebab apa yang diorang pandang adalah kekayaan...Itu cuma pandangan aku...So...Korang pulak macam mana?...

Bagi la pandangan korang ye...

Nak tau juga pandangan korang...

2 comments:

Salina said...

yeah,org2 yg msuk benda alah tu sume mmg trsgtlah desperate.stiap mslh ade jln pnyelesaiaanya kn?klu da nk jd kaya sgt,start dr bwh.bljr elok2.sy tgk rmi yg sggup tgguhkn dlu pngajian just for AF and etc.takde faedah pun sbnrnye.

yg pntg,buang sikap mls n jgn ambil jln mudah utk brjye.bile da mls nk bljr,tu yg dok msuk bnde2 tu.ble xdpt,nk ngamok lak.

hurmm,dunia skrg..


ps: ckp cm org besa,pdhal sy br abes spm.hee

aizatshafiq said...

salina-

hehehe...

tkpe...even baru habis spm pun...

anda boleh bagi pengalaman...

=)

thanx...