February 16, 2010

Pesanan...Saudaraku....

Salam sejahtera...Aku asyik meng 'online' kan diri...dalam sehari kalau tak online tu memang bukan aku...al- maklum aku yang bayar line celcom broadband...takkan nak bagi free-free je kot...so...menghabiskan masa kat umah mengadap laptop jer...
tak ketinggalan aku ade jugak membelek artikel-artikel dalam internet nie...tergerak hati aku nak buka laman web nie...terjumpa hadis nie...

Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya: "Sesungguhnya amal yang mula-mula sekali dihisba pada hari kiamat ialah (solat) seseorang, jika sembahyangnya diterima maka sesungguhnya beruntunglah dan berjayalah ia, dan jika sembahyangnya tidak diterima maka kecewa dan rugilah ia. sekiranya terkuran dari sembahyang fardhunya sesuatu, Allah berfirman: "Periksalah, adakah hamba-Ku itu mempunyai sembahyang-sembahyang sunat untuk dicukupkan dengannya apa yang terkurang dari sembahynag fardhunya?" Demikianlah keadaan amal-amalnya yang lain."

tergerak hati aku untuk muhasabah balik diri aku...cukup tak solat aku selama ni...sempurna tak solat ku selama ni?...aku bukanlah seorang yang alim...seorang yang warak...tapi terjagakah solatku?....sebelum aku menjaga amalan-amalan yang lain....

tujuanku satu...ingat-mengingati...Insyaallah....


No comments: