February 22, 2010

Mencarut Setiap Hari?


Hari Isnin...22hb Februari 2010...begitu cepat masa berlalu...aku dapat rasakan baru je semalam kita menyambut tahun baru...ni lah yang dikatakan akhir zaman...yang mana masa dirasakan begitu pantas...

kebiasaannya...masuk je hari Isnin...kerje pun bertimbun...banyak yang nak kena siapkan...nak kena settlekan....tapi sempat jugak aku nak curi masa nak update blog ni...hahaha....

Aku nak korang semua....pernah tak korang mencarut?....ade tak korang sebut $@#%, %$#@$#, ade tak?...baik ngaku...aku mengaku...kadang-kadang bila nafsu amarah dah datang dalam diri...paham-paham je la...macam-macam keluar...baik lelaki atau perempuan...tapi tu apabila kita dikawal oleh nafsu marah...tapi kalau kita jadikan perkataan ni macam satu bahasa percakapan dalam perbualan harian macam mana ye?...

first of all, aku bukan lah tulis posting kat sini sekadar tulis je...tapi aku tulis berdasarkan apa yang aku nampak...aku tengok...aku lihat...aku dengar...
jadi..apa yang aku dengar kebanyakan dari kita ni selalu menggunakan perkataan-perkataan yang tak berapa sedap nak dengar...so faham-faham je la....

Semalam...aku bukan lah nak mengutuk sape-sape...tapi semalam tengah aku dok melepak..ade la dengar minah ni...menggunakan perkataan yang "SENONOH" kot...terang-terang di depan orang ramai...yang mana aku rasa...PERLU KE?????

Nak kata die nie tengah di control oleh "En. AMARAH" rasenya tak...tapi dok borak-borak habis segala macam perkataan keluar...
Jadi ni dah jadi satu habit ke untuk kita menggunakan perkataan-perkataan macam ni dalam perbualan harian?...PERLU KE???...

So...sama-samalah kita cuba ubah perangai kita...AKU pun sama jugak...=)


p/s: nak sambung kerja...
kalau main gitar dulu aci tak?...hahahaha....


No comments: