February 20, 2010

Rakyat didahulukan, Pencapaian diutamakan : Cadangan

Macam biasa...bila balik je ke KL...masalah utama yang aku paling tak suka ialah....line internet yang lembab...adakah ini disebablan keadaan geografi tempat aku ni yang agak pedalaman?...tekanan...jadi nak online pun terpaksa la nak refresh 3,4 kali...arghhhhh....

malam ni tekanan lagi memuncak...tambah-tambah bila MU kalah dengan Everton...sakit hati jugak tengok game tadi...MU punye defend macam tak nak main je...macam aku main je petang-petang...takpe-takpe ade lagi game...penyokong Chelsea jangan Happy sangat ye...

tadi time "on the way" balik KL aku borak-borak la dengan membe aku...macam-macam topik ada...politik, agama, perempuan?....hahaha...so...tiba-tiba terkeluar la topik ni...kawan aku ni bagitau la kat aku harapan dia kat PM kita...maklum la...berpegang pada slogan "Rakyat di dahulukan"...dia pun bagitau la kat aku...kalau betul-betul la ikut slogan tu...PM bagi setiap sorang rakyat Malaysia ni diberi peluang melawat kemana-mana mercu tanda MAlaysia macam KL tower ke, Zoo Negara ke, SIC (Sepang Circuit) ke...secara percuma..tapi untuk satu tempat pilihan saje la...so...lepas tu boleh updatekan detail dalam MYCARd yang kita guna chip tu...

aku pun terfikir jugak...idea tu boleh diterima pakai...rasanya...tu boleh menandakan salah satu inisiatif kerajaan nak bagi semua rakyat rasa apa keunikan negara kita...di tambah pulak dengan rakyat Malayia yang yang mempunyai pelbagai kategori kemampuan...jadi tak semua rakyat kat Malaysia ni mampu nak pergi ke tempat-tempat macam ni...jadi ini secara tak langsung boleh bagi peluang kat semua rakyat Malaysia untuk menghargai dan mengenali tempat-tempat sebegini...CADANGAN je...

mana tau kalau-kalau boleh dilaksanakan...





No comments: